• JM/

JM lanserar fräsch och ren kampanj – för att hylla nyproducerade bostäder

Föreställ dig att få börja om på nytt i sin alldeles egna nyproduktion – det är precis vad JM vill att du ska göra i sin nya kampanj som släpps idag. I den nya kampanjen ”Så fräscht. Så rent. Så nyproduktion.” unboxar JM en hel bostad – för att visa att nytt är bäst.

Tänk att få börja på nytt. En alldeles egen nyproducerad bostad är en plats som är helt orörd. Att vara den första som sitter på toaletten, använder ugnen och öppnar balkongdörren. I en nyproduktion där bara man själv har gått över parketten och själv bestämmer över material och inredning. Men det finns också en anledning till att nytt är bäst. I alla fall i JMs fall.

– Nytt ska inte vara nytt för sakens skull – det måste vara bättre än det gamla, säger Johan Skoglund, VD på JM. När du köper nyproduktion från JM får du inte bara ett nytt och fräscht hem, utan också en bostad som är byggd för att hålla i generationer. Som dessutom är Svanenmärkt.

Svanenmärkningen innebär att organisationen Miljömärkning Sverige granskar och garanterar att JM uppfyller alla miljökrav. Så som att välja bort miljö- och hälsofarliga kemikalier och satsa på hållbara material. Som första bolag i branschen har JM sedan 2018 Svanenmärkt sina egna produktioner av bostäder.

Till sin hjälp har JM i kampanjfilmen valt att ljudlägga med OutKasts ikoniska låt ”So Fresh, So Clean”.

Se den fräscha, nya kampanjfilmen här: https://www.youtube.com/watch?v=l05Vo8RclJY

Sepideh Imani, kommunikations- och analyschef, 08-782 14 29

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 16 miljarder kronor och har cirka 2 600 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.