• JM/

JM och Skanska Nya Hem har tecknat villkorat avtal med Svensk Galopp

JM och Skanska har tecknat ett villkorat avtal med Svensk Galopp avseende förvärv av markområdet där Täby Galopp bana nu finns. Markområdet omfattar ca 50 hektar.

Förvärvet förutsätter beslut i respektive köpande bolags styrelser samt i Svensk Galopps fullmäktige, vilket beräknas ske under maj månad.

Enligt Täby kommuns översiktsplan kan Galoppområdet komma att omvandlas till ett bostadsområde omfattande cirka 4 000 bostäder.

Mer information om avtalet ges i samband med att avtalet har godkänts av respektive bolags styrelse.

JM AB: Per Johansson 08/7828921
Skanska Nya Hem AB: Björn Ljungdahl 010/4487161
Svensk Galopp: Dag Johansson: 070/2846194

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Belgien. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt kvalitets- och miljöarbete. Vi omsätter cirka 10 miljarder kr och har cirka 2 200 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ OMX Stockholm, segmentet Mid Cap.