JM säljer äldreboende i Täby, Stockholm

JM har avtalat om försäljning av ett äldreboende under uppförande i Täby, Stockholm. Projektet genomförs av JMs dotterbolag Seniorgården som utvecklar vårdbostäderna i samarbete med Attendo. Affären uppgår till 144 mkr.

Projektet består av 54 lägenheter med en bruksarea om cirka 4 000 kvadratmeter. Intäkter och resultat av affären kommer att redovisas löpande under 2014 inom affärssegment JM Fastighetsutveckling. Köpare är HEBA med tillträde planerat under fjärde kvartalet 2014.

- Vi är väldigt nöjda med samarbetet med Attendo som fungerar mycket väl. Det är positivt att projektet förvärvas av HEBA som har en lång och stabil erfarenhet av förvaltning, säger Birgitta Seeman, VD på Seniorgården.

Lars-Olof Höglund, Chef JM Fastighetsutveckling, 08 - 782 89 83
Birgitta Seeman, VD Seniorgården AB, 08 - 626 66 32
Anders Stålhammar, Kommunikationschef JM, 08 – 782 19 18

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Belgien. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt kvalitets- och miljöarbete. Vi omsätter cirka 13 miljarder kronor och har cirka 2.200 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ OMX Stockholm, segmentet Large Cap.