JM säljer fastighet i Tønsberg

JM har avtalat om försäljning av en fastighet i Tønsberg, i Vestfold fylke. Affären uppgår till cirka 47 mkr.

Fastigheten som avyttras består av obebyggd industrimark som tidigare bedömts ha potential för bostadsutveckling motsvarande cirka 11 000 kvadratmeter boarea. Försäljningspriset uppgår till cirka 47 mkr och ger ett resultat från fastighetsförsäljning om cirka 7 mkr, som kommer att redovisas under det tredje kvartalet 2024 inom affärssegment JM Norge. Dellikvid erhålls i samband med frånträdet vid avtalets ingående, och slutlikvid erhålls under det fjärde kvartalet 2024.

– Fastigheten är belägen utanför vårt primära geografiska område och avyttringen är därmed i linje med vår strategiska inriktning, säger Hilde Vatne, affärsenhetschef JM Norge.

Hilde Vatne, affärsenhetschef JM Norge, +47 922 15 662
Katarina Jordell Rimmerfeldt, kommunikationschef JM AB, 073 432 61 20, press@jm.se

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 13 miljarder kronor och har cirka 2 100 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.