JM säljer kommersiell fastighet på Lidingö, Stockholm

JM har avtalat om försäljning av en kommersiell fastighet i Dalénum-området på Lidingö, Stockholm. Affären uppgår till cirka 21 mkr.

Fastigheten består av cirka 1 000 kvadratmeter uthyrbar yta och är belägen i det tidigare AGA-området, numera Dalénum, som JM utvecklat till en levande stadsdel med ett tusental bostäder, vård- och omsorgsboende, service samt moderna kontor.

Affären, som uppgår till cirka 21 mkr med ett resultat från fastighetsförsäljning om cirka 14 mkr, kommer att redovisas under det fjärde kvartalet 2023 inom affärssegment JM Fastighetsutveckling. Erläggande av likvid sker i samband med frånträdet den 9 oktober 2023.

Simon Backe, Regionchef JM Fastighetsutveckling, 08-782 11 58
Katarina Jordell Rimmerfeldt, Kommunikationschef, 073-432 61 20

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 16 miljarder kronor och har cirka 2 400 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.