• JM/

JM säljer kontorsprojektet K1 Karlbergs Strand i Solna, Stockholm

JM har tecknat avtal med Fortifikationsverket om försäljning av kontorsprojektet K1 Karlbergs Strand i Solna. Affären uppgår till 2,4 mdkr.

Fastigheten är under uppförande, med planerat tillträde under det första kvartalet 2025 då den beräknas vara färdigställd. Förvärvet är villkorat av regeringsbeslut och likvid erhålls vid tillträde. Affären kommer att från och med fattat regeringsbeslut intäkts- och resultatredovisas successivt under projektets genomförande inom affärssegment JM Fastighetsutveckling.

Fortifikationsverket har behov av att ta hela fastigheten i anspråk. K1 Karlbergs Strand är därmed inte längre aktuellt som nytt huvudkontor för JM.

– Vi är stolta över att kunna bistå Fortifikationsverket med en kontorsfastighet som kommer att kännetecknas av utomordentligt fint utformade och flexibla kontorslokaler, säger Mikael Åslund, affärsenhetschef JM Fastighetsutveckling.

Simon Backe, regionchef JM Fastighetsutveckling Stockholm, 08-782 11 58
Katarina Rimmerfeldt, kommunikationschef, 073-432 61 20

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 15 miljarder kronor och har cirka 2 500 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.