JM säljer Magasin 3 på Kvarnholmen i Nacka

JM säljer befintlig fastighet, Magasin 3, på Kvarnholmen omfattande cirka 8 500 m2 BTA. Resultatet uppgår till 20 mkr och kommer att redovisas i kvartal 4 2010 inom JM Bostad Stockholm. Köpare är Einar Mattsson Projekt AB.

Magasin 3 är en äldre magasinsbyggnad med vacker tegelfasad detaljplanelagd för bostäder. Försäljningen följer JMs strategi att i projektutvecklingen fokusera på nyproduktion av bostäder.

Kvarnholmen är en helt ny stadsdel i en attraktiv del av Nacka vid Stockholms inlopp. Kvarnholmen ägs och utvecklas gemensamt av JM och KF Fastigheter. Här planeras för över 300 000 m2 bostäder och arbetsplatser med sammanlagt cirka 2 100 bostäder. Första inflyttning beräknas ske vintern 2011/2012.

- Vi är glada att fastigheten kommer vidareutvecklas av en erkänd bostadsaktör, säger Johan Skoglund, VD och koncernchef JM AB.

För mer information om Kvarnholmen se www.kvarnholmen.com

Pär Vennerström, regionchef: 08-782 89 12
Per Johansson, projektutvecklingschef: 08-782 89 21

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Belgien. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt kvalitets- och miljöarbete. Vi omsätter cirka 9 miljarder kr och har cirka 2 000 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ OMX Stockholm, segmentet Mid Cap.