JM utvecklar nya bostäder i Partille

Nu drar JM, tillsammans med kommunen, igång planarbetet för två nya bostadsområden i Partille. Här, i områdena Öjersjö respektive Jonsered, planerar JM att utveckla flera hundra nya bostäder. Byggstart beräknas ske inom 2-3 år.

- Partille är en av de snabbast växande kommunerna i Västsverige, förklarar Martin Svahn, regionchef på JM. Vi ser en stor efterfrågan på attraktiva bostäder i Partille. Förklaringen är dels läget - nära naturen men ändå bara en kvart från Göteborg – dels en stark politisk vilja att utveckla kommunen i en positiv riktning.

- Vi välkomnar JMs satsning, sägeStefan Svensson, kommunstyrelsens ordförande i Partille.

I Öjersjö planerar JM för ett 50-tal småhus. Projektet ingår i ett större område med totalt cirka 500 bostäder. Området ligger nära Kåsjön och i anslutning till ett redan idag etablerat villaområde med närhet till bland annat dagis och skolor.

Parallellt startar inom kort planarbetet för Jonsereds Fabriker i Jonsered. Ambitionen här är att erbjuda ett naturnära, modernt och bekvämt boende, invid Säveån och nära naturreservatet Bokedalen. Området kommer erbjuda goda möjligheter till ett hållbart sätt att resa, då det går att åka tåg till Göteborgs Central på c:a 15 minuter från området. De nya husen är tänkta att få ett modernt uttryck som kompletterar den befintliga bruksmiljön på ett bra sätt. Projektet drivs i samarbete med Hantverkslokaler i Göteborg AB.

Byggstart för bägge projekten beräknas ske inom 2-3 år.

För ytterligare information:
Martin Svahn, regionchef JM: 031-703 58 75
Tomas Hedenius, pressansvarig JM: 08-782 86 61

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Belgien. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt kvalitets- och miljöarbete. Vi omsätter cirka 12 miljarder kr och har cirka 2 300 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ OMX Stockholm, segmentet Mid Cap.