JM vinner ROT-priset 2016 för Bergrumsgaraget

JM är stolta över att ta hem segern med Bergrumsgaraget på Liljeholmskajen, Stockholm. Bergrumsgaraget är en konvertering från Vin & Sprits vinlager till ett modernt garage med plats för cirka 1 000 fordon.

Bergrumsgaraget har utsetts till vinnare av Stockholm Byggmästareförenings ROT-pris 2016. Stockholms Byggmästareförenings ROT-pris uppmärksammar ombyggande i Stockholm och i år tävlade fyra projekt om utmärkelsen. Priset delades ut fredagen den 27 maj i Kulturhuset i Stockholm.

De nominerade bidragen till ROT-priset är alla tydliga exempel på arbeten där byggherren har haft ambitionen att ge byggnaden en förlängd brukstid.

– Det är roligt att få den här typen av erkännande för ett projekt som vi själva är nöjda med, säger Jesper Åman, projektledare på JM för Bergrumsgaraget.

Juryn för årets ROT-pris består av Anna-Greta Leijon, ordförande, Jan Wejdmark, Newsec, Anders Larsson, Thetis AB och Jenny Kåhre, Sandellsandberg arkitekter AB.

Jesper Åman, projektledare Bergrumsgaraget 08-782 19 29
Sepideh Imani, kommunikations- och analyschef, 08-782 14 29

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 14 miljarder kronor och har cirka 2 300 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.