JMs första Smarta kvadrat-projekt

Under 2017 lanserade JM boendekonceptet Smarta kvadrat. Kvarteret IQ i Linero, Lund är JMs första Smarta kvadrat-projekt och är nu säljstartat.

Med 75 års erfarenhet av projektutveckling av bostäder har JM en unik inblick i vilken typ av boenden kunderna efterfrågar. Trenden går mot bostäder som i allt större utsträckning är anpassade efter individuella behov och livsstilar. Som ett svar på kundernas efterfrågan har JM tagit fram boendekonceptet Smarta kvadrat.

Konceptet Smarta kvadrat bygger på den erkänt höga JM-kvaliteten men med mindre och oerhört välplanerade bostäder. Idealiskt för dig som kräver kvalitet, trivsel och bekvämlighet, men inte vill lägga för mycket energi och pengar på själva boendet.

Genom att effektivisera byggprocessen, arbeta med standardiserade lösningar och genom att anpassa kundresan kan priserna hållas nere. Kunden kan göra val efter sina egna prioriteringar och kan därmed betala för det koncept som den själv vill.

I Kvarteret IQ planeras 78 smarta bostäder och har preliminärt tillträde februari 2022. Läs mer om projektet här: http://jm.se/kvarteret-iq

Lina Norman, projektledare Kvarteret IQ, 040-165 628
Sepideh Imani, kommunikations- och analyschef, 08-782 14 29

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 16 miljarder kronor och har cirka 2 500 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.