• JM/

JMs vd och koncernchef Johan Skoglund går i pension under 2024

Efter 37 år i JM, varav 21 som verkställande direktör, har Johan Skoglund meddelat styrelsen att han beslutat gå i pension under 2024. Johan Skoglund kommer att lämna JM i juni 2024.

– Jag har arbetat hela mitt yrkesverksamma liv på JM. Det har varit fantastiskt intressant, inspirerande och lärorikt, men också krävande. Även om jag fortfarande trivs väldigt bra i rollen börjar det nu bli dags att planera och förbereda mig för tiden efter JM, säger vd och koncernchef Johan Skoglund.

JMs ordförande kommenterar:

– Johan Skoglund har genom sitt stora engagemang och goda ledarskap lett JMs resa från en bostadsutvecklare med fokus på Stockholm till den ledande nordiska bostadsutvecklare bolaget är idag. Genom sitt arbete har Johan Skoglund skapat förutsättningar för en fortsatt framgångsrik resa för JM. Styrelsen och jag vill rikta ett varmt tack till Johan för över tre decenniers mycket gott arbete och önska honom allt väl framåt, säger styrelsens ordförande Fredrik Persson.

Styrelsen kommer nu att initiera processen för att rekrytera en ersättare. Johan Skoglund kommer som längst att fortsätta som vd fram till och med den 1 juni 2024.

Fredrik Persson, styrelseordförande JM AB, 08-782 88 62

Katarina Rimmerfeldt, kommunikationschef, press@jm.se

Denna information är sådan som JM AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämna­des, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2023-12-20 kl. 08:00 CET.

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 16 miljarder kronor och har cirka 2 200 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.