Malin Lundgren ny HR-direktör

Malin Lundgren har utsetts till ny HR-direktör i JM. Hon får ansvaret att leda koncernens HR-organisation.  Malin tillträder tjänsten senast den 19 november 2020 och kommer att ingå i JMs koncernledning.

Malin har en kandidatexamen i sociologi från Uppsala universitet och kommer närmast från en tjänst på Klövern där hon varit HR-chef i två år. Dessförinnan har hon erfarenhet av olika HR-roller från Bonava Sverige och NCC i 18 år.

– Malin kommer att vara en stor tillgång för JM med sin breda erfarenhet och kunskap inom både HR och byggbranschen, säger Johan Skoglund, VD och koncernchef på JM. I en verksamhet som vår, där medarbetarnas engagemang och kompetens står i fokus, har HR-frågorna oerhört stor betydelse för vår framgång. Med sin bakgrund kommer hon att kunna axla ansvaret väl och fortsätta utvecklingen av det viktiga HR-arbetet på JM.

Sepideh Imani, kommunikations- och analyschef, 08-782 14 29

Denna information är sådan som JM AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämna­des, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2020-05-25 kl. 11:00 CET.

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 16 miljarder kronor och har cirka 2 500 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 16 miljarder kronor och har cirka 2 600 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.