Ny ekonomi- och finansdirektör i JM

Tobias Bjurling tillträder som ekonomi- och finansdirektör i JM AB den 1 oktober 2023.

Tobias Bjurling är idag CFO i Svevia sedan 2019 och har dessförinnan en bakgrund från ledande befattningar inom bland annat Bonava och NCC.

– Jag ser mycket fram emot att välkomna Tobias till JM och att vi får möjlighet att ta del av hans kompetens och värdefulla erfarenhet inom såväl branschen som bostadsutveckling, säger Johan Skoglund, VD och koncernchef.

Tobias Bjurling kommer att efterträda Carl Bandhold i rollen som ekonomi- och finansdirektör i JM. Claes Magnus Åkesson, tidigare ekonomi- och finansdirektör i JM AB, är tillförordnad ekonomi- och finansdirektör från och med den 1 april och fram tills dess Tobias Bjurling tillträtt

Johan Skoglund, VD och koncernchef, 08-782 87 00
Katarina Rimmerfeldt, kommunikationschef, 073-432 61 20

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 16 miljarder kronor och har cirka 2 500 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.