Personlig värme ersätter ljust och fräscht

Färsk statistik från JM visar: Svenskarna har lämnat ”ljust och fräscht” bakom sig. Nu är det ”varmt och personligt” som gäller. Naturfärger, vintage och rustikt är några av nyckelorden för svenskarnas inredningsstil 2011.

När JMs kunder ska välja inredningsstil för sitt nya hem väljer de ”varmt och personligt” istället för ”ljust och fräscht”. Det visar 2010 års försäljningsstatistik. Istället för avskalat, vitt, ljust och stilrent präglas de två populäraste stilarna just nu av naturfärger, vintage och rustikt.

- Svenskarnas inredningsval präglas allt mer av det personliga, av äkthet och en spännande historia, förklarar JMs chefsinredare Anita Rinnbäck. I en tid av klimathot, ekonomisk oro, ett ständigt mediebrus och snabba förändringar i omvärlden värdesätter vi trygghet på ett helt annat sätt idag än bara för ett år sedan.

Anita Rinnbäck har, tillsammans med sina inredningskollegor på JM, ställt samman moodboards som sammanfattar de två populäraste stilarna just nu: ”natur” och ”klassisk”. För högupplösta bilder se: www.jm.se/nyhetsrum

Detta och tidigare pressmeddelanden finns även på www.jm.se

Anita Rinnbäck, chefsinredare JM, 08-782 86 73
Tomas Eriksson, pressansvarig JM, 08-782 86 61

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Belgien. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt kvalitets- och miljöarbete. Vi omsätter cirka 9 miljarder kr och har cirka 2 100 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ OMX Stockholm, segmentet Mid Cap.