Stort intresse för ny utsiktspunkt i Malmö

Nu är bygget av det tolv våningar höga bostadshuset vid attraktiva Slussplan igång. Här, vid kanalkanten, mitt i Malmö centrum och nära järnvägsstationen ska sammanlagt 103 lägenheter byggas. Intresset är mycket stort.

- Två tredjedelar av lägenheterna är redan bokade, berättar Sven Olsson, projektledare på JM. Förutom det citynära läget så är det närheten till vattnet, tillsammans med en spännande arkitektur, som lockar.

White arkitekter har ritat huset med den speciella, rundade, fasaden i mörkt tegel. På våning åtta finns en gemensam lounge med bastu. Här anläggs också bryggor och planteringar som kan användas för både boende och förbipasserande.

Av de totalt 103 lägenheterna är 78 bostadsrätter och 25 hyresrätter. Dessa kommer att hyras ut via Boplats Syd. I bottenvåningen ryms lokaler för exempelvis restaurangverksamhet.

Första inflyttning beräknas ske i slutet av 2013.

Pressmeddelande angående produktionsstart görs selektivt och är en marknadsaktivitet som inte ska förväxlas med rapporteringen av JMs produktionsstarter i respektive kvartalsrapport.

Sven Olsson, projektledare JM, 040-16 56 18
Tomas Eriksson, pressansvarig JM, 08-782 86 61

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Belgien. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt kvalitets- och miljöarbete. Vi omsätter cirka 10 miljarder kr och har cirka 2 200 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ OMX Stockholm, segmentet Mid Cap.