För en vecka sedan lanserades ett nytt företag på Internet - Jobado AB

Report this content

För en vecka sedan lanserades ett nytt företag på Internet - Jobado AB (www.jobado.com). Här samlas marknaderna för rekrytering, bemanning och fri- lansverksamhet till en enda marknadsplats. Jobado lanserar samtidigt ett nytt koncept för rekrytering, personaluthyrning/bemanning och frilansverksamhet. Fokus är på företagens behov av kompetens och på privatpersoners önskemål om jobb samt på att uppdrag läggs ut avseende rekrytering, personaluthyrning och frilansverksamhet. Allt finns samlat på ett och samma ställe och hanteras med senaste och vassaste IT. Affärsidén för Jobado är att vara informations- och relationsmäklare mellan olika aktörer med syfte att skapa ökad effektivitet på marknaderna för rekry- tering, bemanning och frilansverksamhet. Denna mäklarroll kombineras med att Jobado också fungerar som s k "market maker", dvs tar initiativ till att skapa en helt ny marknadsplats på Internet. Jobado vänder sig till rekryteringsföretag och bemanningsföretag, vilka kan annonsera ut lediga platser, söka i databaser på privatpersoners sökprofiler och komma i kontakt med uppdrag från företag i våra sökbara databaser. Men Jo- bado vänder sig även till alla andra företag, som vill annonsera ut lediga platser, söka efter kandidater eller lägga ut rekryterings- och bemanningsupp- drag. Vidare vänder sig Jobado till frilansare, som är intresserade av uppdrag och till företag som vill komma i kontakt med frilansare. Slutligen kan pri- vatpersoner leta efter lediga platser och lägga in sina sökprofiler i sökbara databaser. Frilansare och privatpersoner får omedelbart information via e- post, när ett uppdrag eller en ledig plats, stämmer med profilen. Företag kanske behöver projektledare, webbutvecklare eller ekonomer. Då lägger man ut en platsannons, söker bland privatpersoners profiler, gör en förfrågan till ett rekryterings- eller bemanningsföretag eller till frilansare! Man be- höver enbart vända sig till ett enda ställe - till Jobado - för att nå flera tänkbara målgrupper samtidigt eller för att lägga ut uppdrag. Jobado erbjuder med största sannolikhet det mest kostnadseffektiva sättet hittills för att nå så många potentiella medarbetare och uppdragstagare som möjligt. Bredd och fo- kusering är utmärkande egenskaper i Jobados inriktning. Jobado erbjuder fler tjänster än någon annan motsvarande aktör på Internet. Här finns t ex Sökbara databaser med rekryterings- och bemanningsföretag samt frilansare. Sökbara databaser med lediga platser. Möjligheter för företag att lägga ut uppdrag till rekryterings- och beman- ningsföretag samt frilansare. Möjligheter för rekryterings- och bemanningsföretag samt frilansare att söka efter attraktiva och lämpliga uppdrag. Automatisk e-post till privatpersoner, när det finns en passande ledig plats. Automatisk e-post till frilansare, när det finns ett passande uppdrag. Företag, som anställer mycket personal, kan "hyra" in sig hos Jobado med en helt egen sida och som sökande har direktaccess till. Jobado tillämpar en långt driven automatisering och standardisering. Detta ger våra kunder stor kontroll över hur samarbetet med Jobado ska genomföras. Men inte minst betyder detta en påtaglig kostnadseffektivt, vilket visar sig i oerhört förmånliga priser för de tjänster, som erbjuds marknaden. Ledorden för Jobado är enkelhet i användandet, kostnadseffektivitet i genomförandet, funk- tionalitet i utformningen och träffsäkerhet i resultatet. Jobado finns på www.jobado.com och i SoftCenter, 372 25 Ronneby. Kontakta Jo- bado på e-post-adressen info@jobado.com och tfn 0457-386130. Peter Stevrin VD Jobado AB ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/01/20000901BIT00440/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/01/20000901BIT00440/bit0002.pdf