• JOBADO/

SplitTheDifference, Inc. informerar om sin första europeiska kund, Bid-commerce AB

Report this content

SplitTheDifference, Inc. informerar om sin första europeiska kund, Bid- commerce AB Ett skandinaviskt ASP-företag bryter ny mark genom att använda automatiserad förhandlingsteknologi New Haven, CT - februari 23, 2001 - SplitTheDifference, Inc. (SPD) meddelar idag sitt åtagande att leverera förhandlingsteknologi till Bid- commerce i Sverige. Den patenterade lösningen från SPD kommer att komplettera nuvarande transaktionsplattform hos Bid-commerce. Bid-commerce driver för närvarande sin verksamhet på en plattformsarkitektur, som är konstruerad utifrån gällande industriell standard. Lansering av den nya tjänsten kommer att ske under juni 2001. I enlighet med de överenskommelser som SPD gör med sina kunder, hålls villkoren i denna uppgörelse konfidentiella. "Ett fåtal "börser" uppbackade av branscher står för huvuddelen av trafiken inom e-handel", säger SPD´s VD R.S Ophir "och dessa e- marknadsplatser utgör våra bästa kunder. Våra ekonomer utformade SplitTheDifference-lösningen så att köpare och säljare alltid är nöjda och våra ingenjörer byggde en "black box", som är lätt att installera och köra". Utifrån antagandet att europeiska e-marknadsplatser kommer att vidareutvecklas genom att bygga på erfarenheter från USA, kommer Bid- commerce att vara den första marknadsplatsen i Europa, som kommer att erbjuda sina kunder nästa generations automatiserade förhandlingsteknologi. Enligt Peter Stevrin, VD för Bid-commerce " kommer SPD´s automatiserade förhandlingsteknologi att komplettera vår existerande plattform. För närvarande erbjuder inte någon aktör på marknaden mångdimensionella transaktioner med omedelbara resultat, fullständig genomskinlighet och dynamiska processer. Bid-commerce täcker med hjälp av avancerad IT in hela spektrat". OM - SplitTheDifference, Inc. Tillhandahåller en avancerad lösning för B2B- marknadsplatser. Mjukvaran från SplitTheDifference omvandlar trafik till intäkter. Patenterad teknologi gör det möjligt för parter på en e- marknadsplats att göra avtal, som innebär att maximera överskottet för köpare och säljare. Genom att komplettera auktioner, kataloger och anbud, skräddarsyr SPD lösningar för att svara upp mot parternas krav. SPD utgörs av världskända experter inom ekonomi, förhandling, strategi, auktioner och spelteori. OM - Bid-commerce avser att förse Skandinavien och resten av Europa med fullt utrustade transaktionsplattformar, dvs. plattformar med auktioner, börser, fasta priser och automatiserade förhandlingar. Bid-commerce ligger för närvarande långt framme i Skandinavien, när det gäller lösningar inom B2B, t ex att erbjuda kunder avancerade tekniska lösningar i form av auktioner på såväl en öppen marknadsplats som med hjälp av olika ASP- lösningar. KONTAKT: Peter Stevrin VD Bid-commerce AB Soft Center 372 25 Ronneby 0457-38 61 32 peter@jobado.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/07/20010307BIT00550/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/07/20010307BIT00550/bit0001.pdf