JobAgent får ytterligare ett tillskott, Viktoria Flygare blir CMO och partner

Report this content

JobAgent får ytterligare ett tillskott, nämligen Viktoria Flygare. Viktoria är en av de absoluta pionjärerna inom Talent Acquisition i Sverige. Hon har sen slutet på 90-talet arbetat i gränslandet rekrytering, kommunikation och processutveckling. I rollen som rådgivare, projektledare och även HR-chef har Viktoria skapat talang- och karriärplattformar, tagit fram rekryterings- och employer brandingstrategier, byggt upp inhouse rekryteringsteam och designat referral-programs för såväl multinationella bolag som entreprenörsledda tillväxtbolag och offentlig sektor. Viktoria kommer bli en avgörande pusselbit i Jobagents resa för att revolutionera sättet som jobbmöjligheter och talanger hittar fram till varandra.

”Det känns otroligt kul att Viktoria börjar hos oss! Hon utmanar ständigt branschen med innovativa lösningar och hennes erfarenheter inom såväl Talent Management liksom SaaS-tjänster inom matchning är guld värt för oss”  - säger Björn Elowson – VD på JobAgent.

JobAgent är en delnings- och matchningstjänst med fokus på potential, bortom CVs. Talanger bestämmer själva hur data ska presenteras, vad som ska vara sökbart och vem datan ska delas med. Bakom JobAgent finns bland annat entreprenören Mats Wernheim, techgurun Fredrik Niemelä (tidigare Product Development Director på Spotify), Carl Magnus Helin (VD & grundare TalentQ) samt Mikael Karlsson (grundare av Military Work och Slättö Förvaltning)

”Arbetsmarknaden skulle kunna digitaliseras och öppnas upp mycket mer. Den utvecklingen har ju redan skett på finans- och musikmarknaden. I rekryteringsbranschen finns det, på sina håll, fortfarande kvar en illusion om att det är exklusivitet och ägande av kandidatdata som skapar värde. Det leder till att jobbsökande ofta får göra samma saker om och om igen i olika processer och stängda databaser. Nu börjar det äntligen förändras. Det känns oerhört spännande att gå in i JobAgent, som har kandidaternas behov i första rummet och vill tillgängliggöra potential i stor skala”  - säger Viktoria Flygare – CMO på JobAgent.

Viktoria har under det senaste halvåret varit rådgivare till JobAgent inom framförallt affärsutveckling och kommunikation och går nu in i rollen som CMO samtidigt som hon också blir partner i bolaget.

Kontakt: Björn Elowson VD JobAgent +46 70 536 69 41 bjorn.elowson@jobagent.se

Kontakt: Viktoria Flygare CMO Jobagent +46 70 210 48 80 viktoria.flygare@jobagent.se

Vi har en idé! Vi tror att vi måste vända upp och ner på rekrytering. För vet du vad? Vi kan inte be våra kandidater göra samma saker om och om igen så fort dom söker jobb. Vi menar att kandidaten själv ska få äga sin egna data, kunna uppdatera den och göra den sökbar på sina villkor (om det är vad kandidaten själv vill förstås). För det bästa är väl ändå att samarbeta – om det nu gynnar alla? Okej, så föreställ dig det här: I en inte så avlägsen framtid, så kanske du inte behöver annonsera ut dina jobb alls, du som rekryterare ansöker till kandidater istället (vi vet, det låter långsökt och avlägset). Men tänk om... JobAgent är världens första delningstjänst för kandidater. Vår vision är att tillgängliggöra potential för alla! Bakom JobAgent står bland andra entreprenören Mats Wernheim, techgurun Fredrik Niemelä (tidigare Product Development Director på Spotify), Carl Magnus Helin (VD & grundare TalentQ) samt Mikael Karlsson (grundare av Brofund Group & Military Work)

Taggar:

Snabbfakta

Citat

Viktoria Flygare – CMO på JobAgent.