Niclas Persson och Christian Hultén investerar i HR-Techbolaget JobAgent

Report this content

JobAgent är en delnings- och matchningstjänst med fokus på potential, bortom CVs. Talanger bestämmer själva hur data ska presenteras, vad som ska vara sökbart och vem datan ska delas med.

Det har aldrig känts mer bråttom att få till en fungerande jobbmarknad. Vi är glada att ha fått in Niclas och Christian som seniora rådgivare och delägare i bolaget. Både Niclas och Christian kommer att vara till stor hjälp när det gäller strategi och planering för internationell expansion”- säger Björn Elowson, VD på JobAgent.

"JobAgents nytänkande delningstjänst är det mest spännande som hänt inom jobbmatchning och rekrytering på väldigt länge. Det är uppenbart att det behövs nya arbetssätt för en bättre fungerande arbetsmarknad framöver och här kommer JobAgent vara en betydande del av den förändringen.
Det känns väldigt bra att nu vara med på resan och förhoppningsvis även kunna bidra i bolagets utveckling de kommande åren. Jag har redan hunnit imponeras av plattformen, planerna framåt och inte minst av teamet bakom bolaget”
. - säger Christian Hultén, tidigare COO på Transcom Europa

”Matchning på arbetsmarknaderna har fungerat sämre och sämre under lång tid med ökade kostnader för både samhälle och företag som följd. JobAgents lösning på problemet har potential att i grunden förändra förutsättningarna för både jobbsökande och företag” säger Niclas Persson CEO, Co-Founder på Deedster och fortsätter ”JobAgent har helt rätt team för att åstadkomma något stort med sin innovation och det är ett privilegium att få vara med och stötta.”

Bakom JobAgent finns bland annat entreprenören och grundaren Mats Wernheim, techgurun Fredrik Niemelä (tidigare Product Development Director på Spotify), Carl Magnus Helin (VD & grundare TalentQ) samt Mikael Karlsson (grundare av Military Work och partner i Brofond Group.)

Kontakt: Björn Elowson VD JobAgent +46 70 536 69 41 (bjorn.elowson@jobagent.se)

Björn Elowson
CEO & Founder
bjorn.elowson@jobagent.se

Vi har en idé! Vi tror att vi måste vända upp och ner på rekrytering. Vi kan inte be kandidater om samma saker om och om igen så fort dom söker nytt jobb. Vi menar att kandidaten själv ska få äga sin egna data, kunna uppdatera den och göra den sökbar på sina villkor.

“Förr i tiden” sökte folk jobb genom att ansöka via jobbannonser – nu och i framtiden söker företag till folk via kandidatannonser – vi kallar det TalentAD – en annons om den jobbsökande kandidaten.

På JobAgent söker du inte jobb – jobben söker dig!

Vår vision är att tillgängliggöra potential för alla!

Taggar:

Citat

JobAgents nytänkande delningstjänst är det mest spännande som hänt inom jobbmatchning och rekrytering på väldigt länge. Det är uppenbart att det behövs nya arbetssätt för en bättre fungerande arbetsmarknad framöver och här kommer JobAgent vara en betydande del av den förändringen. Det känns väldigt bra att nu vara med på resan och förhoppningsvis även kunna bidra i bolagets utveckling de kommande åren. Jag har redan hunnit imponeras av plattformen, planerna framåt och inte minst av teamet bakom bolaget
Christian Hultén
Matchning på arbetsmarknaderna har fungerat sämre och sämre under lång tid med ökade kostnader för både samhälle och företag som följd. JobAgents lösning på problemet har potential att i grunden förändra förutsättningarna för både jobbsökande och företag” säger Niclas Persson CEO, Co-Founder på Deedster och fortsätter ”JobAgent har helt rätt team för att åstadkomma något stort med sin innovation och det är ett privilegium att få vara med och stötta
Niclas Persson