Jobpilot tecknar avtal om rekryteringssamarbete med Semcon

Report this content

Jobpilot tecknar avtal om rekryteringssamarbete med Semcon Jobpilot, Europas jobbmarknad på Internet, har i dagarna tecknat samar- betsavtal med konsultföretaget Semcon. Avtalet, som löper över en längre period, är det volymmässigt största som Jobpilot slutit med ett privat fö- retag i Sverige. För tillfället handlar det om ett sextiotal kvalificerade lediga tjänster men Semcons rekryteringsbehov förväntas öka ytterligare under nästa år. Jobpilot har slutit ett långsiktigt samarbetsavtal med Semcon, ett av nor- dens ledande design- och utvecklingsföretag. Avtalet är Jobpilots största hittills i Sverige med ett enskilt privat företag, sett till antalet an- nonser. Grunden för samarbetet är en teknisk integration av Jobpilots och Semcons webbsystem och innebär att Semcons lediga tjänster matchas mot lämpliga kandidater i Jobpilots databas. Platsannonserna marknadsförs även på Jobpilots internationella rekryteringssajt. På Jobpilots webbplats finns idag ett sextiotal platsannonser från Semcon inom teknik, it och management. Genom fortsatt stark tillväxt förväntas Semcons rekryteringsbehov att bli ännu större under början av 2001. - Semcons kontinuerligt stora rekryteringsbehov skapar ett viktigt till- flöde till vårt utbud av lediga tjänster. Semcon söker dessutom nya medar- betare över hela Sverige. Det gör samarbetet extra intressant för oss p g a den rådande koncentrationen av kvalificerade jobb till storstadsregio- nerna, säger Pål Kastensson, VD Jobpilot Sverige. Avtalet mellan Jobpilot och Semcon kom till efter en testperiod där flera avdelningar på konsultföretaget fått pröva Jobpilots tjänster. - Vi har stort behov av att profilera oss i rekryteringshänseende. Den noggranna testningen av Jobpilots tjänster innebär att vi kan säkerställa kvalitén i vår rekrytering genom ett långsiktigt samarbete med rätt rekry- teringspartner, säger Gun-Britt Ljungberg, informationschef på Semcon. Om Jobpilot Jobpilot är en av Sveriges största Internetrekryteringstjänster. Svenska Jobpilot är helägt av tysklands- baserade J & A Jobpilot som startade sin verksamhet redan 1995. Företaget är börsnoterat på Neuer Markt vid Frankfurtbörsen under Jobs & Adverts AG. Koncernen har 490 medarbetare och dotterbolag i Tyskland, Frankrike, Stor- britannien, Schweiz, Österrike, Italien, Spanien, Norge, Sverige, Danmark, Polen, Belgien, Nederländerna, Ungern, Tjeckien, Malaysia, Singapore och Thailand. För mer information kontakta: Pål Kastensson, VD Job- Gun-Britt Ljungberg, Informa- pilot Sverige tionschef Semcon Tel: 031-711 75 90, Tel: 031-721 03 01, 0705-84 0709-52 65 13 12 85 E-post: pal@jobpilot.se E-post: gun- britt.ljungberg@semcon.se Hemsida: Hemsida: www.semcon.se www.jobpilot.se Pressbilder finns tillgängliga på www.jobpilot.se under avdelningen 'Pressrum' ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/07/20001207BIT00110/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/07/20001207BIT00110/bit0002.pdf