jobpilot volymlanserar rekryteringsverktyg

Report this content

jobpilot volymlanserar rekryteringsverktyg * jobpilot först ut på svenska marknaden med massdistribuering av komplett rekryteringsverktyg * parallellt lanserad i 15 europeiska länder * jobpilot workflow, standardprodukt utan krav på kundanpassning jobpilot, ett av Europas och Sveriges ledande internetrekryteringsföretag stärker sin position i Sverige genom att volymlansera ett verktyg som minimerar företagens administration kring rekrytering. jobpilot workflow innebär en enklare administrativ hantering av ansökningar och annonsering för såväl små som stora företag. Produkten är lätt att använda och direkt åtkomlig på jobpilots nätjänst via kundens internetbrowser. jobpilot workflow tar bort pappershögarna på skrivborden och eliminierar den stress flertalet känner i samband med rekrytering av ny personal, säger Pål Kastensson, VD jobpilot Sverige. Prisnivån för jobpilot workflow ligger på samma nivå som att placera en annons hos oss och innebär därför inte någon extra kostnad för våra kunder. jobpilot workflow sätts enkelt i drift under pågående telefonsamtal med oss, säger Pål Kastensson. För en kort demonstration av jobpilot workflow gå in på http://www.jobpilot.se/go/workflow/flash/ För koncerner och internationella företag finns en utökad och kraftfullare version som kundanpassas efter företagens befintliga flödesmodeller och affärsystem t ex SAP. Denna version hanterar både den interna och externa HR-processen. Om jobpilot jobpilot är en av Sveriges och Europas största internetrekryteringstjänster. jobpilot har idag fler än 41 miljoner sidhämtningar per månad (januari 2001, ABC Interactive) och erbjuder tjänster för alla branscher såsom platsannonsering, pre-selection, rekryteringsverktyg, karriär- och löneguide, WAP & SMS-tjänst m.m. Svenska jobpilot är helägt av jobpilot AG i Frankfurt som startade sin verksamhet 1995. Företaget är noterat vid Neuer Markt vid Frankfurtbörsen. Koncernen har 15 europeiska dotterbolag i Tyskland, Frankrike, Storbritanninen, Schweiz, Österrike, Italien, Spanien, Norge, Sverige, Danmark, Polen, Belgien, Nederländerna, Ungern och Tjeckien. jobpilot finns även representerat i USA, Singapore, Thailand och Malaysia. För mer information kontakta: Pål Kastensson, VD jobpilot Sverige, Tel. 031-743 80 50, 0709-52 65 13, Fax. 031- 711 75 24, e-post pal@jobpilot.se www.jobpilot.se Pressbilder (högupplösta) finns tillgängliga på www.jobpilot.se under avdelningen Pressrum. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/13/20010313BIT00360/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/13/20010313BIT00360/bit0001.pdf