Jobtip i strategiskt samarbetsavtal med amerikanska ATS-företaget Greenhouse

Report this content

Redan efter fem månader på den amerikanska marknaden ingår Jobtip nu ett strategiskt samarbete med den snabbväxande ATS-aktören Greenhouse Software Inc.

– Tillsammans kompletterar vi varandras erbjudande och kan ge kunderna en unik och digitaliserad rekryteringsprocess för att finna rätt kandidater att rekrytera, säger Dan Grabko, vd Jobtip USA.

Greenhouse Software Inc är ett snabbväxande HR tech-företag med ett Applicant Tracking System, ATS, och en teknisk lösning som effektiviserar kundernas rekryteringsprocess. Jobtips teknik kommer vara integrerat med Greenhouse, så kunderna kan gå ut med rekryteringsannonser med några klick.

– Jobtip bygger kampanjerna med bilder och texter från kunderna, och efter målgruppsanalys distribueras rekryteringsannonserna via vår tekniska lösning. De som sedan söker ett jobb kopplas direkt till Greenhouse ATS-system. Kunderna får på det sättet en central plats att båda skapa och distribuera rekryteringsannonser, och sedan samla in och sortera ansökningarna.

­Greenhouse Software Inc, med kontor i New York och San Francisco och över 2000 kunder, får med samarbetet möjlighet att erbjuda ett smart och effektivt sätt att hitta nya potentiella kandidater på sociala medier, både aktivt och passivt arbetssökande.

– Integrationen ger Greenhouse-kunder möjligheten att publicera och distribuera riktade sociala annonser. Vi ser fram emot att arbeta tillsammans för att ge våra gemensamma kunder rätt verktyg att bättre utnyttja sociala medier för rekrytering, säger Dane Hurtubise, VP of Platform & Partnerships på Greenhouse.

Samarbetet påbörjades i april 2018 och löper tillsvidare.

– Vi vill framförallt göra det enklare för våra gemensamma kunder att testa Jobtip och social recruiting, säger Dan Grabko, vd Jobtip USA.

– Partnerskapet är verkligen en rivstart för Jobtip på den amerikanska marknaden som möjliggör en snabbare tillväxt och ett tecken på att vi är på rätt spår. Vi hoppas teckna fler samarbetsavtal under året, säger Dan Grabko, vd Jobtip USA.

Dan Grabko, vd USA, dan.grabko@jobtip.com
Ali Farshid, vd och koncernchef, ali.farshid@jobtip.se

Magnus Sjöbäck, presskontakt, +46 (0) 704-45 15 99, magnus.sjoback@greatness.se

Jobtip erbjuder rekryteringstjänster och Employer Branding på sociala medier till stora och små arbetsgivare. Verksamheten startade 2007 och har 80 anställda. Jobtip är ett tillväxtföretag, omsatte 35 miljoner i Sverige 2017 och har kontor i Stockholm, San Diego (USA) och huvudkontor i Göteborg. https://jobtip.se/

Taggar:

Citat

Partnerskapet med Greenhouse Software Inc är verkligen en rivstart för Jobtip på den amerikanska marknaden som möjliggör en snabbare tillväxt och ett tecken på att vi är på rätt spår. Vi hoppas teckna fler samarbetsavtal under året.
Dan Grabko, vd Jobtip USA