• Jobtip/

Jobtip introducerar programmatisk annonsering för att attrahera passiva kandidater.

Report this content

Jobtip, känt för sin innovativa teknik inom rekryteringsmarknadsföring, tar steget vidare genom att introducera programmatisk annonsering. Med denna nya funktion kan Jobtips kunder nu nå passiva kandidater på tusentals hemsidor, utöver de traditionella kanalerna som Facebook, Instagram och LinkedIn.

PRESSMEDDELANDE

GÖTEBORG, SVERIGE - (2023-06-28) - Jobtip, en ledande aktör inom automatiserad rekryteringsmarknadsföring, har idag meddelat att de har introducerat programmatisk annonsering som ytterligare en kanal till sin plattform. Detta kommer att ytterligare stärka företagets lösningar för att attrahera passiva kandidater genom en bredare räckvidd av jobbannonser​.

Jobtip har gjort sig känt för att hjälpa företag att locka högkvalitativa kandidater, sänka sina kostnader per anställning och stärka sitt arbetsgivarvarumärke genom att automatisera jobbannonser på bl.a. Facebook, Instagram och LinkedIn. Med introduktionen av programmatisk annonsering kommer Jobtip nu att kunna nå ut på tusentals hemsidor, inklusive DN, DI, Hemnet och många fler.

"Vår mission är att hjälpa våra kunder att attrahera talanger som man inte når via en platsbank", säger Axel Antas-Bergkvist, CMO för Jobtip. "Med introduktionen av programmatisk annonsering kan vi bredda räckvidden för varje kampanj och effektivt nå ut till passiva kandidater på tusentals webbplatser. Våra pilotkunder ser redan övertygande resultat från att gå brett."

För mer information om Jobtip och deras programmatiska annonseringstjänster, besök www.jobtip.com.

För pressförfrågningar, vänligen kontakta:

axel antas-bergkvist
CMO
axel@jobtip.com

Jobtip erbjuder en automatiserad lösning inom rekryteringsmarknadsföring och Employer Branding på sociala medier till stora och små arbetsgivare. Verksamheten startade 2007 och har 80 anställda. Jobtip är ett tillväxtföretag, och har kunder över hela Europa och Nordamerika.

Taggar: