Charlotte Lagerkrans ny redovisningsansvarig hos John Mattson

Charlotte Lagerkrans, ny redovisningsansvarig hos John Mattson Fastighets AB.

John Mattson Fastighets AB stärker sin ekonomiorganisation med rekryteringen av Charlotte Lagerkrans till rollen som redovisningsansvarig för bolaget.

Charlotte Lagerkrans har stor erfarenhet av redovisning och skattefrågor. På John Mattson kommer hon att ansvara för redovisning och ekonomisk rapportering. Hon har gedigen erfarenhet från liknande arbetsroller och kommer närmast från en mångårig karriär inom det brittiska investmentbolaget 3i Group plc där hon var finanschef för den nordiska verksamheten. Dessförinnan har Charlotte arbetat som financial controller på Atle AB, vilket var ett svenskt noterat investmentbolag.

Charlotte Lagerkrans är i botten civilekonom från Uppsala universitet med inriktning på nationalekonomi och finansiell ekonomi. Hon tillträdde sin tjänst hos John Mattson den 22 mars 2018.

Om oss

John Mattson är en privat bostadsfastighetsägare med 2 800 hyreslägenheter på Lidingö och i Sollentuna samt tomträtter i Slakthusområdet i Stockholms stad. Fastighetsvärdet uppgick den 31 december 2020 till 8,0 Mdkr. Bolagets strategi fokuserar på förvaltning, förädling, förtätning och förvärv. Förvaltningen av John Mattsons fastigheter genomsyras av ett helhetsperspektiv och närhet till kunderna. Bolagets syfte är att skapa goda livsmiljöer över generationer. John Mattson är noterat som JOMA på Nasdaq Stockholm Mid Cap-listan.Läs mer på: johnmattson.se och corporate.johnmattson.se