John Mattson förvärvar bostadsprojekt i Upplands Väsby - Stockholms första utan krav på parkeringsplatser

John Mattson har förvärvat och tillträtt bostadsprojektet Nouvelle på fastigheten Vilunda 18:1 i Upplands Väsby. Projektet är Stockholms första flerbostadshus för hållbar mobilitet och utan krav på privata parkeringsplatser.

Platsen för bostadsprojektet Nouvelle har ett centralt läge i Vilunda, Upplands Väsby, cirka 200 meter från Upplands Väsbys pendeltågstation och Väsby centrum. På fastigheten pågår byggnationen av flerbostadshus med 73 hyreslägenheter samt verksamheter i bottenvåningarna. Projektet omfattar totalt 4 600 kvadratmeter uthyrbar area och inflyttning är beräknad till andra halvåret 2022. Byggentreprenör är Veidekke Entreprenad.

Projektet är Stockholms första flerbostadshus med p-tal noll, det vill säga utan krav på privata parkeringsplatser. Stort fokus ligger istället på mobilitetslösningar och här planeras bland annat för egen bil- och cykelpool, kylrum för matleveranser, e-handelsboxar och smarta cykellösningar.

- Det här är ett spännande projekt där vi vill erbjuda ett hem till målgrupper utan krav på egen bil. Det ska vara attraktivt att välja ett boende som baseras på delning och mobilitet. Projektet ger John Mattson möjlighet att påverka framtiden mot mer hållbara lösningar. Vi ser mycket fram emot att samarbeta med Upplands Väsby kommun i det här projektet, säger Daniel Fornbrandt, affärsutvecklingschef John Mattson.

Säljare är LaTERRE.

Lidingö 8 juni 2021
John Mattson Fastighetsföretagen AB (publ)

För mer information, kontakta:

Siv Malmgren, vd, John Mattson
070-539 35 07,
siv.malmgren@johnmattson.se

Daniel Fornbrandt, affärsutvecklingschef, John Mattson
073-326 53 23,
daniel.fornbrandt@johnmattson.se

Om John Mattson Fastighetsföretagen AB (publ)

John Mattson är en privat bostadsfastighetsägare med ca 2 800 hyreslägenheter och med verksamhet i Stockholmregionen; Lidingö, Sollentuna, Upplands Väsby, Stockholm och Nacka. Fastighetsvärdet uppgick den 31 mars 2021 till 8,2 Mdkr. Bolagets strategi fokuserar på förvaltning, förädling, förtätning och förvärv. Förvaltningen av John Mattsons fastigheter genomsyras av ett helhetsperspektiv och närhet till kunderna. Bolagets vision är att skapa goda livsmiljöer över generationer. John Mattson är noterat som JOMA på Nasdaq Stockholm Mid Cap-listan.
Läs mer på: johnmattson.se och corporate.johnmattson.se