Johnny’s® Julsenap gör comeback på julbordet

Report this content

Förra året utökade senapskungen Johnny’s® sitt sortiment med en kryddig julsenap som för många blev en favorit på julbordet. Nyheten gjorde succé och sålde slut i butik långt innan jul. I år gör därför storsäljaren comeback!

Johnny’s® Julsenap är smaksatt med en härlig mix av klassiska julkryddor som nejlika, kardemumma, muskot och kanel. Den juliga kryddblandningen och den grova, korniga konsistensen ger Johnny’s® Julsenap dess speciella smak och karaktär. Senapen är generös och inbjudande, med en kryddig doft som för tankarna till julen.

Johnny’s® Julsenap passar bra till det mesta på julbordet. Ett tips är att använda den när du griljerar julskinkan, eller varför inte på skinkmackan?

– I år ville vi testa något nytt, så vi gjorde en egen senapssill med Johnny’s® Julsenap som bas. Sillen är lätt att tillaga och smakar fantastiskt gott – ett måste för alla sillälskare! Hemmagjord senapssill är också en bra gå-bort-present, säger Frida Källgren, Brand Manager för Johnny’s®.

Johnny’s® Julsenap säljs i en glasburk om 315 g och har ett rekommenderat pris på 20 kronor. Även Johnny’s® senap Skånsk gör comeback till jul. Den säljs i en glasburk om 280 g och har ett rekommenderat pris på 20 kronor. Båda senapssorterna finns nu i butik.

För mer information, högupplösta bilder och smakprover, kontakta: Frida Källgren, Brand Manager O. Kavli AB
frida.kallgren@kavli.se, 073-942 29 41

Johnny’s® Julsenapssill

Du behöver:

• 300 gram inlagd sill
• 1 dl Johnny’s® Julsenap
• 4 msk socker

• 1 tsk salt
• 1 dl rapsolja
• 3 msk vatten
• 2-3 msk vitvinsvinäger
• 0,5 dl hackad dill

Gör så här:

1. Sila bort lagen från sillen
2. Mixa Johnny’s® Julsenap med socker, salt och vinäger
3. Tillsätt olja, lite i taget under omröring

4. Tillsätt vatten, dill och sill och blanda väl
5. Kyl senapssillen i cirka ett dygn innan servering

Gå-bort tips!

Lägg sillen i en fin glasburk med ett rött sidenband och en personlig etikett.

Johnny’s® ägs av O. Kavli AB. O Kavli AB omsätter 840 miljoner SEK och har ca 250 anställda i Sverige. Tillverkning sker vid anläggningarna i Älvsjö, Eslöv och Åbo. O. Kavli AB marknadsför varumärkena Kavli, Eriks såser och dressingar, Johnny’s®, Hultbergs®, Västerviks senap®, Bärry®, SkyrTM Isländsk yoghurt, Tigers yoghurt, Perstorp ättika, Planti®, Druvan® och Lyckans Ost. Kavli Group omsätter ca 3,2 miljarder SEK och nns i Norge, Finland, Sverige och England. Kavli Group ägs av en stiftelse med syfte att verksamhetens överskott ska gå till välgörande ändamål inom områden som humanitär hjälp, medicinsk forskning och kultur. Läs mer på www.kavli.se och johnnys.se

Taggar: