Omsättningen för augusti månad uppgick till 2590 ksek

Omsättningen för augusti månad 2022 blev 2590 ksek, att jämföras med 1696 ksek för augusti månad 2021. Omsättningen ökade därmed hela 53% gentemot föregående års siffror.

Vi är nöjda med den ökning vid sett under 2022. Augusti sticker ut som en månad med en högre ökning än snitt ökningen hittills. Trenden är tydligt uppåt men olika månader kommer variera vad gäller procentuell ökning. Detta beror på hur våra kunder väljer att planera sina kampanjer tidsmässigt från år till år.

Försäljningen under augusti var i likhet med Juli på en låg nivå med fortsatt stort inslag av semester hos våra potentiella kunder. Från och med september är det full fart igen vilket ger tillförsikt för resterande del av hösten.