Anders Bodin Fastigheter lockar hälsomedvetna hyresgäster

Det har på kort tid bildats ett kluster i Alvik av medvetna företag som förstår hur viktigt det är att kombinera arbete och hälsa. Företag som Stockholm Marathon, Runners World och Spring Time har valt Alvik som sitt säte.

Anders Bodin Fastigheter lockar hälsomedvetna hyresgäster

-          Det är det centrala läget, utomordentliga kommunikationer samt närheten till fantastisk natur som varit avgörande i valet av plats för dessa hyresgäster, säger Sara Olsson, Jones Lang LaSalle som ansvarar för uthyrningsuppdraget.

-          Vi är väldigt glada och stolta över att lyckats locka till oss den här typen av företag. Vi har skapat ett kluster av företag som har både hälsa i fokus och uppskattar läget med naturen inpå knuten, säger Helena Bodin på Anders Bodin Fastigheter.

Anders Bodin Fastigheter är ett familjeföretag, i tredje generationen, som bygger och förvaltar egna fastigheter. Deras fastigheter är koncentrerade till Stockholms innerstad och Alvik.

Fastigheten Nätdomaren 1 ligger på Alviks Torg och uppfördes 1998 av Anders Bodin Fastigheter. Huset har moderna, miljöklassade kontors- och butikslokaler om totalt drygt 25 000 kvm med flexibel och yteffektiv planlösning.

________________________________________________________________________________

Daniel Gorosch, VD, Jones Lang LaSalle, tel 08-453 51 03

Sara Olsson, Uthyrning kommersiella lokaler, Jones Lang LaSalle, tel 08-453 50 79

Helena Bodin, Anders Bodin Fastigheter AB, tel 08-445 96 50

Jones Lang LaSalle Incorporated (NYSE: JLL) är ett rådgivningsföretag som tillhandahåller ledande integrerat fastighets- och investeringskunnande på såväl lokal och regional som global nivå. Med cirka 200 kontor i världen och verksamhet i fler än 1000 städer i 70 länder uppgick intäkterna till USD 2,9 miljarder under 2010. Som branschledande inom fastighetsförvaltning och fastighetsservice förvaltar Jones Lang LaSalle en global portfölj på cirka 167 miljoner kvadratmeter. LaSalle Investment Management är en av världens största och mest diversifierade fondförvaltningsverksamheter med ett förvaltat kapital på USD 45,3 miljarder. För mer information, se www.joneslanglasalle.com.