ColliCare Logistics flyttar in i Gullbergsvass

Jones Lang LaSalle rådgivare när Älvstranden Utveckling hyr ut lager och kontor till ColliCare Logistics.

Norskägda ColliCare Logistics AB etablerar sig i Gullbergsvassterminalen genom att hyra 5 000 kvm terminalyta, kontor och personalutrymmen. ColliCare Logistics AB erbjuder internationella bil- och containertransporter, tredjepartslogistik, lager och terminaltjänster.

– Gullbergsvass har ett mycket attraktivt logistiskt läge och vi är glada att kunna erbjuda ColliCare en yta som vi tror kommer att matcha de övriga verksamheterna väl, säger Annica Tisell, ansvarig för uthyrningen i Gullbergsvass på Älvstranden Utveckling.

– Det är roligt att Gullbergsvass fortsätter utvecklas och att lokalerna används i väntan på framtida stora projekt för området. I och med ColliCares etablering har vi nu en rejäl kundbas som grund att arbeta vidare med i det fortsatta uthyrningsarbetet, säger Martin Arnell på Jones Lang LaSalle som har i uppdrag av Älvstranden Utveckling att utveckla, marknadsföra och hyra ut lokalerna på Gullbergsvass.

Martin Arnell, Uthyrning kommersiella lokaler, Göteborg, tel 031-708 53 64

Jones Lang LaSalle Incorporated (NYSE: JLL) är ett rådgivningsföretag som tillhandahåller ledande integrerat fastighets- och investeringskunnande på såväl lokal och regional som global nivå. Med cirka 180 kontor i världen och verksamhet i fler än 750 städer i 60 länder uppgick intäkterna till USD 2,5 miljarder under 2009. Som branschledande inom fastighetsförvaltning och fastighetsservice förvaltar Jones Lang LaSalle en global portfölj på cirka 149 miljoner kvadratmeter. LaSalle Investment Management är en av världens största och mest diversifierade fondförvaltningsverksamheter med ett förvaltat kapital på cirka USD 40 miljarder. För mer information, se www.joneslanglasalle.com.