Fortsatt god tillväxt för Jones Lang LaSalle

• Rörelseintäkterna ökade med 15 procent till USD 564 miljoner med tillväxt i samtliga affärssegment

• Nettoresultatet uppgick till USD 2,8 miljoner (27,3)

• Halvårsutdelning beslutad till USD 0,50 (0,35)

• Sju förvärv stärker den globala positionen och tjänsteportföljen

Jones Lang LaSalle Incorporated (NYSE: JLL) visar en fortsatt god tillväxt under första kvartalet 2008. Rörelseintäkterna ökade med 15 procent till USD 564 miljoner. En fortsatt hög efterfrågan på Jones Lang LaSalles globalt diversifierade tjänster samt positiva effekter av strategiska investeringar och förvärv bidrog till att samtliga affärssegment visade tillväxt.

- Tillväxten i vår breda geografiska och kundorienterade rådgivningsportfölj är ett styrkebesked trots att Capital Markets påverkades av den globala finansoron. Vår fondförvaltningsverksamhet LaSalle Investment Management hade återigen ett framgångsrikt kvartal med en intäktsökning på 11 procent. Jones Lang LaSalle kommer även framgent att fokusera på att utveckla vår starka globala marknadsposition och aktivt arbeta med våra kostnader för att kunna leverera värde till våra kunder, säger Colin Dyer, koncernchef för Jones Lang LaSalle.

För regionen EMEA 1) steg rörelseintäkterna med 3 procent till USD 183 miljoner. Agency Leasings positiva utveckling från 2007 fortsatte och Advisory Services tillväxt var 38 procent. Efterfrågan på samtliga tjänster ökade, förutom Capital Markets som hade lägre volymer och intäkter framför allt i Tyskland och Storbritannien. Trots nedgången tog Capital Markets marknadsandelar i Europa. I regionerna Americas och Asia Pacific ökade intäkterna med 17 respektive 36 procent.
Rörelseresultatet uppgick till USD 7,9 miljoner jämfört med USD 36,5 miljoner första kvartalet 2007. I första kvartalet 2007 ingick en betydande resultatbaserad intäkt från en Capital Markets transaktion i Tyskland. De strategiska förvärven från första kvartalet och 2007 samt säsongseffekter bidrog till ökade rörelsekostnader. Nettoresultatet uppgick till USD 2,8 miljoner (27,3).

Den fullständiga rapporten finns på www.joneslanglasalle.com

Charlotte Strömberg, VD Jones Lang LaSalle Norden, tel +46 8 453 50 61