Hewlett Packards svenska huvudkontor förnyar i Frösunda

Hewlett Packard Sverige AB har tecknat nytt hyresavtal för deras svenska huvudkontor i Frösunda i Solna. Fastigheten ägs av det tyska fondbolaget Deka Immobilien.

I samarbete med Jones Lang LaSalle har Hewlett Packard under 2008/2009 sett över sitt lokalbehov för att säkerställa en flexibel lösning som inrymmer största delen av deras kontorsverksamhet i Stockholm. Efter en omfattande utvärdering av möjliga fastigheter och ett antal spännande nybyggnadsprojekt i norra Stockholm har Hewlett Packard valt att sitta kvar i de nuvarande lokalerna på ca 14 000 kvm. - Vi är väldigt nöjda med den här lösningen och vi har kunnat säkerställa det som var viktigast för oss såsom avtalsflexibilitet, konkurrenskraftig kostnad och en hög kontorsstandard i lokalen, säger Jyrki Laurikainen, Real Estate Manager, Hewlett Packard - HP är en stor och viktigt hyresgäst för oss och vi är glada att de har valt vår fastighet för sitt svenska huvudkontor, även i fortsättningen” säger Fritz Lehr, Real Estate Manager Europe, Deka Immobilien GmbH. Jones Lang LaSalle Corporate Solutions har agerat rådgivare till Hewlett Packard och Jones Lang LaSalle Aktiv Förvaltning har agerat rådgivare till Deka. Jones Lang LaSalle Corporate Solutions arbetar med fastighetsrådgivning för hyresgäster i Norden. Med ett strukturerat grepp om lokal- och fastighetsfrågor skapas verksamhetsanpassade fastigheter och lokaler till optimal kostnad och reducerad risk. Aktiv Förvaltning arbetar med fastighetsförvaltning och strategisk rådgivning till fastighetsägare och är en av de ledande aktörerna i Sverige med mer än 1,2 miljoner kvm kommersiell yta under förvaltning. ________________________________________________________________________________För mer information, kontakta: Charlotte Strömberg, VD Jones Lang LaSalle Norden, tel +46 8 453 50 61