Jones Lang LaSalle i baltisk allians med Re&Solution

Jones Lang LaSalle har inlett ett nytt samarbete med Baltikums ledande oberoende fastighetskonsult Re&Solution i Estland, Lettland och Litauen.

Genom samarbetet kommer Jones Lang LaSalle och Re&Solution att kunna förena kunskap om de lokala marknaderna i Estland, Lettland och Litauen med internationell expertis och därigenom erbjuda företagslösningar och fastighetsrådgivning av hög kvalitet till sina kunder.

- Tillgången till högkvalitativ kunskap om lokala marknader är central för våra internationella investerares och hyresgästers framgång. Genom samarbetet med Re&Solution kan vi erbjuda gedigen lokal kunskap och ge våra kunder konkurrensfördelar på dessa växande marknader, säger Tony Horrell, vd för Jones Lang LaSalle European Capital Markets.

- Samarbetet med Jones Lang LaSalle bygger på våra kärnstyrkor och gör det möjligt för oss att förverkliga nya möjligheter för investerare, företag och utvecklare. Vi befinner oss på en väldigt aktiv marknad och är förväntansfulla inför de möjligheter som samarbetet kan medföra, säger Lau Melchiorsen, styrelseordförande i Re&Solution.

Re&Solution erbjuder fastighetstjänster i de baltiska länderna, och agerar rådgivare vid stora och medelstora fastighetstransaktioner samt vid uthyrning/leasing, tenant representation och projektledningstjänster för kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter.

_________________________________________________________________________
Charlotte Strömberg, VD Jones Lang LaSalle i Norden, tel +46 (0)8 – 453 50 61
David Hay, Chef Tenant Representation Jones Lang LaSalle, tel +46 (0)8 – 453 51 34