Jones Lang LaSalle och Harry Sjögren skapar ny kontorslösning för Fortum

Fortum flyttar till Harry Sjögrens moderna lokaler i Kungsbacka. Jones Lang LaSalle har agerat rådgivare till Harry Sjögren AB och bidragit till en lyckad affär. Kontraktet omfattar drygt 3 100 kvm och inflyttning sker i februari 2009.

Fortum flyttar in i hela kontorshuset på Kungsparksvägen 1 i Kungsbacka. Hyresvärden Harry Sjögren AB, som ingår i Castellumkoncernen, erbjuder moderna lokaler som passar Fortums behov. På uppdrag av Harry Sjögren AB bistod Jones Lang LaSalle med att sammanföra de två parterna och skapa en framgångsrik affär. Flytten möjliggör en väsentlig kontorseffektivisering för Fortum som nu minskar sin kontorsyta med ungefär 2 000 kvm.

– Vi är mycket nöjda och stolta över att ha levererat en riktigt lyckad lösning i detta uthyrningsuppdrag för Harry Sjögren AB. Fastighetsägaren får en stabil klient med ett starkt varumärke samtidigt som Fortum får tillgång till fräscha, anpassade och effektiva lokaler med ett riktigt profilläge i Kungsbacka, säger Christina Cedérus Olauson på Jones Lang LaSalle.

Fortums etablering är en del av den spännande utveckling som området genomgår. Ytterligare element är Bilias nya konceptanläggning om 26 000 kvm med beräknad inflyttning sommaren 2009 samt kommande nya verksamheter i den f d Beiersdorffastigheten.

Christina Cedérus Olauson, Uthyrning kommersiella lokaler Göteborg, Jones Lang LaSalle,
tel +46 31 708 53 64