Jones Lang LaSalle och Husvärden AB skapar nya möjligheter åt Intersport

Intersport AB flyttar sitt huvudkontor från Jönköping till Krokslätts Fabriker där Husvärden AB har skapat nya ändamålsenliga och skräddarsydda lokaler. Jones Lang LaSalle har under processen agerat rådgivare till Husvärden AB och aktivt bidragit till en lyckad affär. Kontraktet sträcker sig över tio år och omfattar drygt 3 000 kvm.

Intersport AB kommer att flytta sitt huvudkontor från Taberg i Jönköping till skräddarsydda lokaler i Krokslätts Fabriker. Lokalerna, som är förlagda i en upprustad spännande fabrikslokal, omfattar 3 195 kvm som är anpassade efter tydliga önskemål från Intersport. På uppdrag av Husvärden AB bistod Jones Lang LaSalle med att sammanföra de två parterna och skapa en mycket positiv affär.

- Vi är mycket nöjda med resultatet av vårt uppdrag. Vår målsättning är alltid att hjälpa vår uppdragsgivare göra bra affärer. Dessa skräddarsydda lokaler i ett spännande område kommer att fungera perfekt för Intersport, samtidigt som Husvärden får en trygg och stabil klient”, säger Christina Cedérus Olauson på Jones Lang LaSalle.

Krokslätts Fabriker är ett område i stark expansion med bland annat en nybyggnation om totalt 2 700 kvm som färdigställs under andra kvartalet 2008. Flera nya hyresgäster, däribland Folkspel/Bingolotto och Adidas, har redan etablerat verksamhet i området.