Jones Lang LaSalle rekryterar Daniel Gorosch

Jones Lang LaSalle är inne i en stark tillväxtfas och har successivt stärkt sin position inom fastighetstransaktioner på den svenska marknaden. Nu rekryteras Daniel Gorosch som chef för affärsområdet Fastighetstransaktioner. Daniel Gorosch kommer närmast från Amplion Strukturkapital AB och har lång erfarenhet av rådgivning kring transaktioner och finansiella produkter från såväl finans- som fastighetsbranschen.

- Nu förstärker vi vår verksamhet inom fastighetsrådgivning ytterligare genom att rekrytera Daniel som ansluter till en grupp professionella rådgivare. Det krävs, inte minst, då den svenska fastighetsmarknaden seglat upp som den fjärde största i Europa med kraftigt stigande transaktionsvolymer de senaste åren, säger Charlotte Strömberg, VD Jones Lang LaSalle i Norden.

Daniel Gorosch börjar som chef för affärsområdet Fastighetstransaktioner vid årsskiftet 2007/2008 med placering i Stockholm. Daniel har tidigare arbetat inom både finans- och fastighetsbranschen med erfarenhet från bland annat GE Real Estate, Danske Securities och Hagströmer & Qviberg Fondkommission.

- Det ska bli fantastiskt kul att vara med på Jones Lang LaSalles fortsatta resa, särskilt i en tid då fastigheter står högt i kurs bland investerare runt om i världen. Vi ser också en tilltagande efterfrågan på indirekta fastighetsinvesteringar – ett område där jag särskilt kan bidra med kunskap och erfarenhet till Jones Lang LaSalles imponerande transaktionsteam, säger Daniel Gorosch.

Jones Lang LaSalle har vuxit kraftigt på den svenska marknaden för fastighetstransaktioner. Bara sedan halvårsskiftet har Jones Lang LaSalle deltagit vid ett tiotal affärer och från årsskiftet har antalet transaktioner tredubblats jämfört med motsvarande period 2006. Såväl svenska som internationella kunder anlitar Jones Lang LaSalles mycket erfarna transaktionsteam som fördubblats i antal de senaste tolv månaderna.

Daniel Gorosch och Karl Persson kommer tillsammans med övriga medarbetare i transaktionsteamet att fortsätta utveckla den framgångsrika verksamheten inom fastighetstransaktioner.

Charlotte Strömberg, VD Jones Lang LaSalle i Norden, tel +46 (0)8 – 453 50 61.