Jones Lang LaSalle rekryterar Robert Bolmgren som chef för Office & Industrial Leasing Sverige

Robert Bolmgren förstärker uthyrningsteamet och tillträder som chef för Office & Industrial Leasing Sverige och kommer även att ingå i Jones Lang LaSalles ledningsgrupp för den svenska verksamheten.

Robert har 18 års erfarenhet av uthyrning av kommersiella lokaler. Han kommer närmast från egen verksamhet, innan dess var han verksam i bl.a. AMF Fastigheter, AP Fastigheter samt Brostaden.

Genom rekryteringen fortsätter Jones Lang LaSalle att utveckla och förädla sina rådgivningstjänster inom uthyrning.

– Vi är oerhört glada att knyta Robert till oss, som med sin erfarenhet och bakgrund passar väl in att ytterligare vässa vårt affärserbjudande. Dessutom kommer han med sitt väl etablerade kontaktnät och sin gedigna bakgrund att spela en viktig roll i att vidareförädla hela vår affär i den svenska verksamheten, säger Daniel Gorosch, verkställande direktör Jones Lang LaSalle Sverige.

Jones Lang LaSalle har idag en marknadsledande position inom uthyrning av kommersiella lokaler. Under 2011 var Jones Lang LaSalle rådgivare i nyuthyrningar av cirka 65 000 kvm kontor och logistik/lager i Stockholm och Göteborg.

Daniel Gorosch, Verkställande direktör Jones Lang LaSalle, tel 08-453 51 03

Jones Lang LaSalle Incorporated (NYSE: JLL) är ett rådgivningsföretag som tillhandahåller ledande integrerat fastighets- och investeringskunnande på såväl lokal och regional som global nivå. Med cirka 200 kontor i världen och verksamhet i fler än 1000 städer i 70 länder uppgick intäkterna till USD 2,9 miljarder under 2010. Som branschledande inom fastighetsförvaltning och fastighetsservice förvaltar Jones Lang LaSalle en global portfölj på cirka 167 miljoner kvadratmeter. LaSalle Investment Management är en av världens största och mest diversifierade fondförvaltningsverksamheter med ett förvaltat kapital på USD 47,9 miljarder. För mer information, se www.joneslanglasalle.com.