Jones Lang LaSalle utser ny VD i Sverige

Daniel Gorosch som sedan 2008 varit ansvarig för Capital Markets samt även under senaste året för Leasing tillträder från årsskiftet som VD för Jones Lang LaSalle Sverige. Charlotte Strömberg CEO Norden lämnar vid samma tidpunkt bolaget efter sex mycket framgångsrika år.

Charlotte Strömberg har under sin tid på Jones Lang LaSalle varit drivande och mycket framgångsrikt medverkat till den starka utvecklingen och hon har tillsammans med ledningen byggt upp det breda tjänsteutbudet som bolaget idag har i Sverige och Norden. Hon lämnar vid årsskiftet Jones Lang LaSalle men fortsätter vara verksam i de styrelseuppdrag hon har idag i Skanska, Fjärde AP-fonden och Intrum Justitia samt med egen verksamhet.

Daniel Gorosch tillträder som ny VD för den svenska verksamheten den 1 januari 2012. Han har mer än 15 års erfarenhet av kommersiella fastigheter, rådgivning kring transaktioner och finansiella produkter från såväl fastighets- som finansbranschen.

-          Jag är mycket glad över att få anta utmaningen att leda den svenska verksamheten. Vi har haft en stark utveckling och tillsammans med ledningsgruppen och alla fantastiska medarbetare kommer jag fortsätta att ytterligare vässa vårt erbjudande, sägerDaniel Gorosch, tillträdande VD i Sverige.

-          Det är verkligen med stolthet och tillförsikt jag vid årsskiftet lämnar över stafettpinnen till Daniel. Han kommer tillsammans med sitt ledningsteam fortsätta att utveckla vårt tjänsteutbud för att skapa värde för kunder som opererar både på den svenska och internationella fastighetsmarknaden, säger Charlotte Strömberg, CEO Norden, Jones Lang LaSalle.

Jones Lang LaSalle kommer fortsatt att satsa på och utveckla sitt tjänsteutbud och position som marknadsledande inom fastighetsrådgivning i Sverige. Affärspotentialen i affärsområdena är betydande och utgör framtida, ännu orealiserade, ytterligare möjligheter.

________________________________________________________________________________

Charlotte Strömberg, CEO Norden, tel +46 8 453 50 61
Daniel Gorosch, chef Capital Markets & Leasing, tel +46 8 453 51 03

Jones Lang LaSalle Incorporated (NYSE: JLL) är ett rådgivningsföretag som tillhandahåller ledande integrerat fastighets- och investeringskunnande på såväl lokal och regional som global nivå. Med cirka 180 kontor i världen och verksamhet i fler än 1000 städer i 60 länder uppgick intäkterna till USD 2,5 miljarder under 2009. Som branschledande inom fastighetsförvaltning och fastighetsservice förvaltar Jones Lang LaSalle en global portfölj på cirka 149 miljoner kvadratmeter. LaSalle Investment Management är en av världens största och mest diversifierade fondförvaltningsverksamheter med ett förvaltat kapital på cirka USD 43 miljarder. För mer information, se www.joneslanglasalle.com.