Nu serveras mat igen i Gullbergsvassterminalen

​Älvstranden Utveckling fortsätter hyra ut i Gullbergsvass. Jones Lang LaSalle är rådgivare vid uthyrningen.

Det har länge uttryckts en förhoppning om att kunna öppna den gamla ASG-restaurangen som stått tom under en tid. Nu är den öppnad i ny regi och heter Restaurang Dukat Bord.

– Vi erbjuder frukost, lunch och catering där maten är tillagad från grunden och med de bästa råvarorna. Därigenom visar vi respekt och fokus på våra gäster. Från gård, spis och gryta till Dukat Bord helt enkelt, sprudlar en av delägarna Joacim Lager. Joacim och hans kollegor Lars Boustedt, Solveig Johansson och Jeanette Lager har fått en flygande start med förutom frukost och lunchgäster även cateringuppdrag till bland annat Björn Skifs och Ladies Night.

– Det är mycket bra att vi kan erbjuda våra hyresgäster bra mat. Det har varit efterlängtat, säger Annica Tisell, ansvarig för uthyrningen i Gullbergsvass på Älvstranden Utveckling.

– Nu är det dags att ”vända blad” även i Gullbergsvass. En gammal restaurangepok har gått i graven och en ny har startat. Det känns roligt att vi hittat Joakim, Lars, Solveig och Jeanette som med energi och entusiasm vill driva restaurangen Dukat Bord och vi tror det tillför området och de andra hyresgästerna inte bara god mat utan förhoppningsvis också en mötesplats, säger Martin Arnell på Jones Lang LaSalle som har i uppdrag av Älvstranden Utveckling att utveckla, marknadsföra och hyra ut lokalerna på Gullbergsvass.

Martin Arnell, Uthyrning kommersiella lokaler, Göteborg, tel 031-708 53 64.

Jones Lang LaSalle Incorporated (NYSE: JLL) är ett rådgivningsföretag som tillhandahåller ledande integrerat fastighets- och investeringskunnande på såväl lokal och regional som global nivå. Med cirka 180 kontor i världen och verksamhet i fler än 750 städer i 60 länder uppgick intäkterna till USD 2,5 miljarder under 2009. Som branschledande inom fastighetsförvaltning och fastighetsservice förvaltar Jones Lang LaSalle en global portfölj på cirka 149 miljoner kvadratmeter. LaSalle Investment Management är en av världens största och mest diversifierade fondförvaltningsverksamheter med ett förvaltat kapital på cirka USD 40 miljarder. För mer information, se www.joneslanglasalle.com.