Rättelse till pressmeddelande om vakansgraden i Västra Hamnen i Malmö

I pressmeddelande som publicerades den 5 september har det angivits att vakansgraden för kontorslokaler i Västra Hamnen i Malmö vid halvårsskiftet var 10,2%. Med anledning av ny information kring senarelagda tidplaner för färdigställande av projekt i området ska den siffran korrigeras till 3,9%.

Västra Hamnen är en relativt liten delmarknad vilket gör att små förändringar får stor procentuell påverkan. Korrigeringen får även till följd att vakansgraden för hela Malmö/Lund sjunker något från 7,4% till 6,9%.

Not: I vakansgraden inkluderas lokaler lediga inom tre månader från mättidpunkten i både befintligt bestånd och projekt.

________________________________________________________________________________

Åsa Linder, chef Analys och Värdering, tel 08-453 50 15

Jones Lang LaSalle Incorporated (NYSE: JLL) är ett rådgivningsföretag som tillhandahåller ledande integrerat fastighets- och investeringskunnande på såväl lokal och regional som global nivå. Med cirka 200 kontor i världen och verksamhet i fler än 1000 städer i 70 länder uppgick intäkterna till USD 3,6 miljarder under 2011. Som branschledande inom fastighetsförvaltning och fastighetsservice förvaltar Jones Lang LaSalle en global portfölj på cirka 2,1 miljarder square feet. LaSalle Investment Management är en av världens största och mest diversifierade fondförvaltningsverksamheter med ett förvaltat kapital på USD 47,7 miljarder. För mer information, se www.joneslanglasalle.com.