SKL Fastigheter och Service AB anlitar Jones Lang LaSalle

SKL Fastigheter och Service AB (SKL FS) har tecknat ett strategiskt avtal med Jones Lang LaSalle. Avtalet omfattar fastighetsvärderingar samt fastighetsekonomisk rådgivning och kompetensutveckling.

- Jones Lang LaSalle har bred och djup kunskap om fastighetsmarknaden. Våra analystjänster är flexibla och praktiska och stöds av förstklassig fastighetsdata och analytiska modeller. Vi ser ett ökat intresse för fastighetsekonomisk rådgivning i en tid av förändrade marknadsförutsättningar och det blir särskilt viktigt med väl underbyggda beslutsunderlag, säger Åsa Linder, Analyschef på Jones Lang LaSalle. Under en treårsperiod kommer Jones Lang LaSalle att bistå SKL FS med rådgivning. - Vi ser Jones Lang LaSalle som en viktig kompetenspartner för oss, säger Jari Lalli, VD på SKL FS. Vår målsättning är att utveckla ett arbetssätt med Jones Lang LaSalle som går längre än traditionell tjänsteleverans. Vi är övertygade om att Jones Lang LaSalle blir en utmärkt partner som genomför vissa specifika tjänster, men som även ingår som en funktion inom vår organisation och proaktivt bidrar till att utveckla fastigheternas lönsamhet. Genom sin starka, lokala förankring på över 100 marknader i 60 länder erbjuder Jones Lang LaSalle en gränsöverskridande och världsledande marknadskunskap samt det starkaste internationella nätverket av fastighetsexperter. Jones Lang LaSalle publicerar regelbundet ett stort antal analyser varav några publika såsom Nordic City Report som analyserar den nordiska fastighetsmarknaden. SKL Fastigheter och Service AB äger och förvaltar fastigheter på Södermalm i Stockholm. SKL FS erbjuder också FM-tjänster till hyresgästerna som t.ex kontorsservice, telefonväxel- och receptionstjänster samt städ. Via underentreprenören Xerox Svenska AB tillgodoser SKL FS kundernas behov av trycksaker. Inom SKL FS verksamhet finns även dagkonferensanläggningen Saturnus Konferens som är öppen för alla typer av konferenser. SKL FS erbjuder också tjänster inom planering och administration av kurs- och konferensarrangemang. ________________________________________________________________________________ För mer information, kontakta: Jari Lalli, VD, SKL Fastigheter och Service AB, tel +46 8 452 75 01 Åsa Linder, Analyschef, Jones Lang LaSalle, tel +46 8 453 50 15