Softronic Issi flyttar till Krokslätts Fabriker No 9 i Mölndal

Jones Lang LaSalle bistår Husvärden AB med rådgivning kring uthyrning av en nybyggd kontorsfastighet i Krokslätts Fabriker i Mölndal genom att hitta en ny hyresgäst i Softronic Issi AB. Kontraktet omfattar 621 kvm och inflyttning sker i november 2008.

Softronic Issi AB flyttar in på översta våningen i den nybyggda kontorsfastigheten Krokslätts Fabriker No 9. Fastigheten på totalt 2 600 kvm är belägen i det anrika området Krokslätts Fabriker och erbjuder flexibla lösningar för kontor, konferenslokaler och infrastruktur. Jones Lang LaSalle har på uppdrag av Husvärden AB agerat rådgivare i affären och bidragit till den goda matchningen mellan företagets behov och kontorets möjligheter.

- Vi är jätteglada över att ha varit med och bidragit till en riktigt lyckad kontorslösning tillsammans med Husvärden AB. Fastigheten är en riktig pärla - väldigt flexibel och med genomgående hög kvalitet i alla material och teknikval. Utformningen är som skräddarsydd för Softronic Issi AB:s behov och tillväxtplaner, säger Christina Cedérus Olauson på Jones Lang LaSalle.

Fastigheten börjar nu färdigställas och inflyttningen till Krokslätts Fabriker No 9 inleddes i maj med Vägverket som första hyresgäst. Krokslätts Fabriker består till övervägande del av K-märkta, före detta textilfabriker med hundraåriga anor. De har nu renoverats till attraktiva kontorslokaler som effektivt hanterar såväl krav på planlösning som tekniska krav som ställs på moderna arbetsplatser. Detta har bland annat Intersport tagit fasta på och de etablerar sitt huvudkontor i fastigheten under sommaren 2008. Samtidigt har det skett nybyggnationer som harmonierar med de äldre byggnadernas arkitektur genom sin öppenhet och storskalighet. Förutom bra kommunikationer för bil och kollektivtrafik erbjuder området även en ny restaurang samt konferenslokaler.

Christina Cedérus Olauson, Uthyrning kommersiella lokaler Göteborg, Jones Lang LaSalle,
tel +46 31 708 53 64