Stadsmissionen söker ny adress för ca 5 500 kvm

Jones Lang LaSalle är rådgivare när Stadsmissionen söker ny lokal för sin skolverksamhet.

Stadsmissionens driver sedan slutet av 1800-talet den enda skolan i Sverige som erbjuder folkhögskola, yrkeshögskola, gymnasium, IV-program och särgymnasium under samma tak. Det är en fristående del av Stockholms Stadsmission, en idéburen non-profitskola som utmanar och kompletterar Stockholms privata och kommunala skolor.

Skolan som idag har sin verksamhet i Liljeholmen i Stockholm är i behov av nya lokaler då nuvarande lokal skall rivas. Jones Lang LaSalle hjälper Stadsmissionen att hitta lämplig lokalyta på ca 5 500 kvm som antingen är anpassade eller som har potential för att passa en skolverksamhet. Viktiga parametrar i lokalsökningsprocessen är närhet till kommunikation, skyltläge och flexibla lokaler, och möjligheten att ingå ett långsiktigt samarbete med hyresvärden.

Till skolan söker sig unga och vuxna elever som vill jobba inom den idéburna och sociala sektorn, elever som väljer folkbildningens grund för att ge näring till sin nyfikenhet och livshunger.

Läs mer om Stadsmissionens skolverksamhet på www.stadsmissionensskola.se.

Jones Lang LaSalle Corporate Solutions arbetar med fastighetsrådgivning för hyresgäster. Med ett strukturerat grepp om lokal- och fastighetsfrågor skapas verksamhetsanpassade fastigheter och lokaler till optimal kostnad och reducerad risk.

________________________________________________________________________________

Mats Brage, Corporate Solutions, Jones Lang LaSalle, tel +46 8 453 50 42

Jones Lang LaSalle Incorporated (NYSE: JLL) är ett rådgivningsföretag som tillhandahåller ledande integrerat fastighets- och investeringskunnande på såväl lokal och regional som global nivå. Med cirka 180 kontor i världen och verksamhet i fler än 750 städer i 60 länder uppgick intäkterna till USD 2,5 miljarder under 2009. Som branschledande inom fastighetsförvaltning och fastighetsservice förvaltar Jones Lang LaSalle en global portfölj på cirka 149 miljoner kvadratmeter. LaSalle Investment Management är en av världens största och mest diversifierade fondförvaltningsverksamheter med ett förvaltat kapital på cirka USD 40 miljarder. För mer information, se www.joneslanglasalle.com.