Stark tillväxt för Jones Lang LaSalle

• Rörelseintäkterna ökade med 45 procent till USD 490 miljoner, med tillväxt i samtliga affärsområden.
• Rörelseresultatet fyrdubblades till USD 36,4 miljoner från USD 8,7 miljoner.
• Resultat per aktie uppgick till USD 0,81 (0,14).
• Styrelsen har beslutat om en halvårsutdelning på USD 0,35.

Jones Lang Lasalle Incorporated redovisar ett nettoresultat på USD 27,2 (4,6) miljoner för första kvartalet 2007. Det motsvarar en vinst per aktie på USD 0,81 (0,14). Rörelseresultatet fyrdubblades till USD 36,4 miljoner jämfört med motsvarande period 2006.

Fortsatt gynnsamma marknadsförhållanden, positiva effekter av strategiska investeringar gjorda under 2005 och 2006 samt framgångsrika transaktioner bidrog till att samtliga affärsområden visade tillväxt. Regionen EMEA (Europe, Middle East and Africa) utmärkte sig med en kraftig ökning i såväl intäkter som rörelseresultat. Intäkterna ökade med hela 71 procent och rörelseresultat var USD 14,7 miljoner, vilket ska jämföras med en förlust på USD 4,9 miljoner under samma period 2006. Områdena Capital Markets, Advisory Services och Agency Leasing bidrog starkast till regionens goda utveckling.

Även Asia Pacific och LaSalle Investment Management visade en positiv tillväxt under kvartalet. Regionen the Americas vände till ett positivt rörelseresultat på USD 6,5 (-0,7) miljoner.

Rörelsekostnaderna ökade med 38 procent till USD 454 miljoner, främst beroende av betydande förstärkningar inom Global Capital Markets och Leasing samt etablering av nya kontor.

- Styrkan i första kvartalets utfall är ett tydligt tecken på att vi lyckats upprätthålla och förstärka den positiva trend vi skapade förra året, säger Colin Dyer, koncernchef för Jones Lang LaSalle. Resultatet reflekterar våra investeringar de senaste två åren och de gynnsamma förhållandena på världens större fastighetsmarknader, men framförallt våra medarbetares förmåga att ge ledande fastighetsrådgivning till våra kunder. Med denna starka start på året har vi positionerat oss väl för återstoden av 2007, fortsätter Dyer.

Den fullständiga rapporten finns på vår globala hemsida, www.joneslanglasalle.com