Stark tillväxt inom Corporate Solutions - Marie Cronström ny chef på Jones Lang LaSalle

Marie Cronström har tillträtt som chef för affärsområdet Corporate Solutions och ingår även i ledningsgruppen för Sverige. Marie är civilingenjör från KTH och kommer närmast från Siemens där hon varit regionchef/sälj- och marknadschef. Dessförinnan har Marie arbetat i en rad ledande befattningar, såväl i fastighetsbranschen som i andra delar av näringslivet.

För de flesta företag och organisationer är hyresavtalet verksamhetens största finansiella åtagande. Lokalisering och kontorsutformning har också kommit att bli ett strategiskt beslut, som bland annat påverkar varumärke, attraktionskraft som arbetsgivare samt ansvarstagande för miljöpåverkan.

Dessa trender driver behovet av kvalificerad rådgivning och Jones Lang LaSalle upplever ett starkt efterfrågetryck från såväl befintliga som nya kunder. Inte minst allt fler ledande nordiska bolag får ökad kontroll om sin internationella lokalförsörjning med hjälp av Jones Lang LaSalles starka lokalförankring i mer än 60 länder världen över.

– Vi är oerhört glada att ha knutit Marie till vårt Corporate Solutionsteam. Marie har en bred erfarenhet från kundsidan och att arbeta med konsulter, vilket är en stor tillgång för oss och för våra kunder, säger Charlotte Strömberg, VD Jones Lang LaSalle Norden.

Vår ambition är att expandera ytterligare. Vi fortsätter att investera och knyter kontinuerligt nya kompetenta medarbetare till oss för att möta efterfrågan från våra kunder.

Jones Lang LaSalle är idag en av de ledande fastighetsrådgivarna i Norden såväl som globalt med ett komplett utbud av tjänster. Corporate Solutions arbetar med fastighetsrådgivning för hyresgäster. Med ett strukturerat grepp om lokal- och fastighetsfrågor skapas verksamhetsanpassade fastigheter och lokaler till optimal kostnad och reducerad risk.

Charlotte Strömberg, VD Jones Lang LaSalle Norden, tel +46 8 453 50 61.

Jones Lang LaSalle Incorporated (NYSE: JLL) är ett rådgivningsföretag som tillhandahåller ledande integrerat fastighets- och investeringskunnande på såväl lokal och regional som global nivå. Med cirka 180 kontor i världen och verksamhet i fler än 750 städer i 60 länder uppgick intäkterna till USD 2,5 miljarder under 2009. Som branschledande inom fastighetsförvaltning och fastighetsservice förvaltar Jones Lang LaSalle en global portfölj på cirka 149 miljoner kvadratmeter. LaSalle Investment Management är en av världens största och mest diversifierade fondförvaltningsverksamheter med ett förvaltat kapital på cirka USD 40 miljarder. För mer information, se www.joneslanglasalle.com.