Stuten 12 helt uthyrd – PayEx flyttar in till sommaren

PayEx, en av Nordens främsta experter på betalningar, har valt att teckna hyreskontrakt i fastigheten Stuten 12, Regeringsgatan 67. PayEx kommer att flytta in under sommaren 2011. I och med den nya hyresgästen är nu Stuten 12 helt uthyrd.

”Det är väldigt roligt att få vara drivande i denna uthyrning. Fastighetsägaren Vasakronan har tillsammans med PayEx lagt ner stor kraft på design och utformning av lokalen och tagit fram en unik produkt. Lokalens annorlunda utformning i olika nivåer och halvplan, ger karaktär och en känsla av innovation och framåtanda. Att Stuten 12 slutligen blev PayEx val för framtida kontor är ett kvitto på fastighetens höga standard och absoluta cityläge. Vi är väldigt glada och stolta över att kunna välkomna PayEx som ny hyresgäst på ca 700 kvm. Intresset har varit mycket stort och det är med glädje vi kan meddela marknaden att fastigheten nu är helt fylld”, säger Magnus Carlsson, Jones Lang LaSalle.

Stuten 12, Regeringsgatan 67, ägs och förvaltas av Vasakronan. Fastigheten såldes av Bank of Ireland i slutet av 2010. Huset totalrenoverades och byggdes till i början av 2000-talet. Stuten 12 är ett modernt kontorshus med absolut cityläge som erbjuder totalt ca 15 000 kvadratmeter kontorsyta. Fastigheten anses vara en av citykärnans mest attraktiva. Jones Lang LaSalle har på uppdrag av Vasakronan svarat för uthyrningen.

________________________________________________________________________________

Magnus Carlsson, Uthyrning kommersiella lokaler, tel 08-453 50 40

Jones Lang LaSalle Incorporated (NYSE: JLL) är ett rådgivningsföretag som tillhandahåller ledande integrerat fastighets- och investeringskunnande på såväl lokal och regional som global nivå. Med cirka 180 kontor i världen och verksamhet i fler än 750 städer i 60 länder uppgick intäkterna till USD 2,5 miljarder under 2009. Som branschledande inom fastighetsförvaltning och fastighetsservice förvaltar Jones Lang LaSalle en global portfölj på cirka 149 miljoner kvadratmeter. LaSalle Investment Management är en av världens största och mest diversifierade fondförvaltningsverksamheter med ett förvaltat kapital på cirka USD 40 miljarder. För mer information, se www.joneslanglasalle.com.