Josab säljer utrustning till återförsäljare för vattenrening inom trädgårdsodlingar

Josab Water Solution AB har erhållit en order från en återförsäljare av Josabs ekologiska vattenreningsutrustningar i Danmark, Danvan A/S. Ordern inkluderar både tankar och AqualiteTMoch skall levereras till en av Danvans kunder i Danmark. Resultatpåverkan redovisas i Q2 2019.

Danvan A/S har varit återförsäljare till Josab under en lång period och har lyckats etablera Josabs teknik på ett flertal projekt i landet, med goda resultat. Danvan A/S arbetar företrädesvis med ekologisk hantering av klimat och vattenförsörjning vid odlingar i växthus, såsom blommor, grönsaker och numera även vid odling av medicinsk cannabis.

Johan Gillgren, VD, Josab Water Solutions AB, säger att, ”utvecklingen av våra affärer med Danvan är mycket positiva och vi hoppas att denna order är ett steg på vägen att gemensamt lyckas med etableringen inom detta marknadssegment, som inte är stort bara i Danmark utan även i många andra länder i Europa”.

För mer information om Danvan A/S:

www.danvan.dk

Stockholm den 14 juni 2019

Koncernchef

Josab Water Solutions AB (publ)

E-post: johan.gillgren@josab.com

_________________________________________________________________________________________________

Om Josab Water Solutions AB

Josab Water Solutions AB tillverkar och säljer ekologiska vattenreningslösningar baserade på bolagets patent med det unika filtermaterialet Aqualite™. Josab Water Solutions AB har idag fyra helägda dotterbolag, Josab Hungary Kft, Josab India Pvt Ltd, Josab China Ecological Water Treatment Systems Co Ltd samt JOSINT Financial Services AB.

Josab Water Solutions AB är listat på Spotlight Stock Market med koden JOSA