Josab tecknar distributionsavtal med franskt bolag för 11 afrikanska länder

Josab Water Solutions AB (publ) har skrivit ett exklusivt distributionsavtal med franska bolaget YQUOS SAS omfattande 11 fransktalande länder i Afrika.

Det franska bolaget har bildats specifikt för detta projekt och skall inte marknadsföra eller sälja andra konkurrerande produkter på de marknader som omfattas. Avtalet innehåller omsättningsmål för att exklusiviteten skall bibehållas mellan parterna. Josab har även en option att förvärva 20% av distributionsbolaget om man ser behov av att stärka samarbetet.

Alla Josabs nuvarande och framtida produkter inom vattenrening omfattas av avtalet. Josab har som en del av förhandlingen och det slutliga avtalet redan skickat en vattenkiosk, speciellt tillverkad för teknikverifiering i Elfenbenskusten, vilken beräknas vara på plats under andra halvan av mars, och nästa reningsenhet skall skickas till Cameroon vilket beräknas ske innan sommaren.

Denna information är sådan information, som Josab Water Solutions AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom nedanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 24 februari 2022.

Stockholm den 24 februari 2022

Jane Jeppsson

Josab Water Solutions AB (publ)

Telefon: +46 (0) 76 776 0076