Josab Water Solutions AB utser VD

Styrelsen för Josab Water Solutions AB har utsett Henry Koskela till ställföreträdande VD för bolaget, från 1 maj 2020. Henry är idag CFO i Josab och har innehaft den positionen i bolaget sedan 1 november 2014. Henry har även suttit i Josabs styrelse sedan våren 2016.

”Med Henrys långa bakgrund inom Josab och hans kunskaper om Josabs finanser, organisation, projekt och affärer, ser vi Henry som den lämpligaste personen att överta VD-posten i Josab i detta skede”, säger Zhu Yongjun, ordförande Josab Water Solutions AB."Vi är nöjda med arbetet som utförts av den tidigare VD´n, Johan Gillgren, och önskar honom lycka till i framtiden", avslutar Zhu Yongjun.

Nuvarande VD i bolaget, Johan Gillgren har, på egen begäran, begärt arbetsfrihet efter 1 maj, för de återstående 3 månaderna av sin anställningsperiod, och kommer officiellt att lämna sitt uppdrag som VD per detta datum, och vid kommande bolagsstämma ställa sin plats i styrelsen till förfogande.

Denna information är sådan information, som Josab Water Solutions AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 15 april 2020.

Stockholm den 15 april 2020

För ytterligare information vänligen kontakta

Mr Zhu Yongjun
Styrelseordförande, Josab Water Solutions AB
zhuyongjun@promeworld-hk.com

_______________________________________________________________________________________________

Om Josab Water Solutions AB

Josab Water Solutions AB tillverkar och säljer ekologiska vattenreningslösningar baserade på bolagets patent med det unika filtermaterialet Aqualite™. Josab Water Solutions AB har idag fyra helägda dotterbolag, Josab Hungary Kft, Josab India Pvt Ltd, Josab (Beijing) Ecological Water Treatment Systems Co Ltd samt JOSINT Financial Services AB.

Josab Water Solutions AB är listat på Spotlight Stock Market med koden JOSA.