JP Bank ändrar inriktning inom Räntebärande Handel

Report this content

JP Bank ändrar inriktning inom Räntebärande Handel JP Bank ändrar inriktning inom affärsområdet Räntebärande Handel och har för avsikt att bygga upp en kapitalförvaltning med räntebärande instrument samt att utveckla en ny form av Internetbaserad handel med räntebärande produkter anpassade för privatpersoner. Mot bakgrund härav kommer JP Bank, med omedelbar verkan, att sluta med den traditionella market-makingen i räntebärande värdepapper riktad till institutioner. Avsikten med samgåendet mellan JP Bank och Matteus är i första hand att skapa en styrkeposition på privatmarknaden. Matteus starka ställning på privatmarknaden för aktiehandel, analys och corporate finance kombineras med JP Banks inriktning mot traditionella banktjänster och försäkringsmäkleri samt långa erfarenhet av handel med räntebärande instrument. Därmed skapas en stark finansiell koncern som kan bilda en stabil grund för uppbyggandet av Sveriges första moderna privatbank. Stockholm 1999-03-04 JP Bank AB (publ) Björn Ersman Verkställande direktör Frågor besvaras av Björn Ersman, tel 08-700 48 70 eller 070-727 45 01 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/03/04/19990304BIT00250/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/03/04/19990304BIT00250/bit0002.pdf