JRS Asset Management och Daniel Wessfeldt grundar nytt bolag med fokus på elitidrottare

Report this content

JRS Asset Management har tillsammans med sportagenten Daniel Wessfeldt grundat ett nytt bolag, JRS Sports Management. Det nya bolaget erbjuder idrottsstjärnor en helhetslösning med rådgivning inom karriärplanering, sponsring, evenemangsbokning, försäkringsfrågor och ekonomisk förvaltning.

JRS Sports Management erbjuder ett nytt koncept där ekonomisk förvaltning och juridisk rådgivning går hand i hand med kompetens inom sponsring och karriärrådgivning. JRS Asset Management och Daniel Wessfeldt kompletterar på så vis varandras expertisområden inom samma bolag.

-          Vi är mycket glada för den här affären och stolta över att kunna erbjuda våra tjänster till några av världens mest framstående idrottsstjärnor. Vi vet att nära kundrelationer innebär en trygghet i vardagen och ser med glädje fram emot att kunna vidareutveckla vår kompetens i det nya bolaget, säger Mats Ekström, vd på JRS Asset Management.

Daniel Wessfeldt lyfter in hela sin befintliga verksamhet i det nya bolaget som med sportstjärnor från hela världen blir en global spelare med världsledande expertis inom sports management.

-          Som sportagent märker jag att mina klienter allt mer efterfrågar helhetslösningar för sports management samt ekonomisk och juridisk rådgivning. Nu kan JRS Sports Management erbjuda det vilket känns väldigt spännande. Det blir någonting helt nytt, säger Daniel Wessfeldt, sportagent och vd på JRS Sports Management.

Med kunder från hela världen och verksamhet i Luxemburg, Monaco och Sverige är JRS Sports Management ett globalt företag. Samtidigt finns en skandinavisk koppling genom såväl JRS Asset Management och Daniel Wessfeldt.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Mats Ekström, +46 (0) 706 100 60 01

Om JRS Asset Management

JRS Asset Management grundades år 2007 och är ett family office företag som arbetar med förmögenhetsförvaltning och rådgivning. JRS Asset Management erbjuder tjänster inom allt som rör förmögenhetsförvaltning, skattejuridik och rådgivning, familjerätt och försäkringslösningar.

Om Daniel Wessfeldt

Daniel Wessfeldt är en av de mest erfarna sportagenterna i Europa idag och representerar över 30 elitidrottare i absolut världsklass inom framförallt friidrott. Bland Daniels klienter återfinns exempelvis delar av det svenska friidrottslandslaget samt en rad utländska världsstjärnor.

Taggar: